آفتاب
به دلیل ترس از شیوع ویروس ابولا،

کره‌شمالی خارجی‌ها را از شرکت در یک مسابقه ماراتن بین‌المللی منع کرد

کره‌شمالی خارجی‌ها را از شرکت در یک مسابقه ماراتن بین‌المللی منع کرد

یکی از آژانس‌های مسافرتی مستقر در پکن امروز (دوشنبه) اعلام کرد، کره‌شمالی به خاطر ترس از گسترش ویروس کشنده "ابولا" دوندگان خارجی را از شرکت در یک ماراتن بین‌المللی که قرار است آوریل سال جاری میلادی در پیونگ یانگ برگزار شود، منع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی هزاران مایل از شیوع ابولا در غرب آفریقا فاصله دارد و تاکنون هیچ موردی از مشاهده این ویروس که جان بیش از 9000 تن را گرفته در کره شمالی گزارش نشده است.

با این حال مرزهای کره شمالی از اکتبر سال گذشته میلادی به خاطر ترس از گسترش احتمالی ویروس ابولا همچنین بر گردشگران خارجی بسته است و این کشور امدادگران و دیپلمات‌های خارجی را در مجتمع سفارتخانه به مدت 21 روز قرنطینه می‌کند.

"نیک بونر"، مدیر تورهای "کوریو" در بیانه‌ای گفت: شرکای کره شمالی ما در پیونگ یانگ امروز صبح با ما تماس گرفته و گفتند دوندگان خارجی آماتور و حرفه‌ای اجازه شرکت در ماراتن 2015 پیونگ یانگ را ندارند.

پیونگ یانگ از سال 1981 میلادی هر ساله یک مارتن بین‌المللی برگزار کرده اما سال گذشته میلادی برای اولین بار به خارجی‌ها اجازه شرکت در این رقابت داده شد.

بونر گفت: به ما گفته شد که این تصمیم به دلیل ترس از شیوع احتمالی ویروس ابولا اتخاذ شده است.

وی افزود، انتظار می‌رفت گروهش سال جاری میلادی 500 گردشگر را به کره شمالی ببرد.

بونر ادامه داد: هنوز مشخص نیست چه موقع این مرزها مجددا باز خواهد شد اما به ما توصیه شده تا تورهای ماه مارس این آژانس را لغو نکنیم و انتظار می رود وضعیت این مرز تا پایان ماه جاری میلادی تغییر کرده و به روز شود.

انتهای پیام

کد N740612

وبگردی