آفتاب

وزیر دفاع پیشین انگلیس: زمان مسلح کردن اوکراین فرا رسیده است

وزیر دفاع پیشین انگلیس: زمان مسلح کردن اوکراین فرا رسیده است

وزیر دفاع سابق انگلیس اعلام کرد: دولت لندن باید برای متوقف کردن تهاجم روسیه اوکراین را مسلح کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لیام فاکس، وزیر دفاع سابق انگلیس در مطلبی برای روزنامه تلگراف چاپ یکشنبه هشدار داد که غرب باید نسبت به این واقعیت هوشیار باشد که برنامه استراتژیک کرملین تسلط بر اروپا و از بالتیک تا بالکان است.

وی افزود: کشورهای اروپایی باید امنیت ملی را بر آسایش و کمک خارجی ترجیح داده و دولت اوکراین را با تسلیحات ضد تانک، پهپادهای شناسایی و فناوری رمزگذاری مجهز کنند. غرب نباید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را خشنود کند و در حالیکه تحریم‌ها اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد، پوتین به نظر از درد و رنج مردم کشورش هیچ اطلاعی ندارد و نسبت به آن بی‌تفاوت است.

وزیر دفاع سابق انگلیس ادامه داد: قدرت‌های ناتو باید به اوکراینی‌ها این توانایی را بدهد که آن‌ها بتوانند از خودشان در مقابل قدرت نظامی جدایی طلبان حامی روسیه و متحد کرملین دفاع کنند. در ابتدای امر باید تجهیزات رمزگذاری، پهپادهای شناسایی و موشک‌های ضد تانک به نیروهای اوکراین بدهیم البته گمانه‌زنی‌ها و تردیدهایی در دولت واشگتن در این باره وجود دارد که دستیابی به راه حل دیپلماتیک با دولت مسکو بی‌اعتبار و بی‌ارزش است همانطور که توافق سپتامبر 2014 مینسک، بلاروس تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

انتهای پیام

کد N738900

وبگردی