آفتاب

مذاکرات کری و هاموند حول محور درگیری‌های اوکراین

مذاکرات کری و هاموند حول محور درگیری‌های اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با همتای انگلیسی‌اش امروز (شنبه) وارد لندن شد و یکی از مقامات ارشد واشنگتن گفت، آن‌ها درباره این مساله که اگر خشونت‌ها و درگیری‌های شرق اوکراین ادامه یابد چه مجازات‌های احتمالی را ممکن است علیه روسیه اعمال کنند، مذاکره خواهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد واشنگتن گفت: انتظار می‌رود مذاکرات میان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی‌اش حول محور درگیری‌های اوکراین باشد. این مذاکرات درگیری‌ها در سوریه و عراق، انتخابات قریب الوقوع نیجریه و همچنین مساله فلسطین اسرائیل را پوشش می‌دهد.

اوکراین روز جمعه مسکو را به ارسال تانک‌ها و نیروهای بیشتر به شرق اوکراین علی رغم توافق آتش بس که از روز یکشنبه گذشته اعمال شده، متهم کرد.

مسکو هنوز به این ادعا پاسخ نداده اما همیشه این اتهامات را مبنی بر اینکه نیروهایش در اوکراین مشغول به جنگ هستند، رد کرده است.

این مقام مذکور گفت: شکی وجود ندارد که نقض متعدد آتش بس صورت گرفته اما سوال اینجاست که این موضوع به کجا کشیده خواهد شد و بهای آن چگونه باید پرداخت شود.

واشگتن روز جمعه به روسیه هشدار داد، ادامه حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین تهدید مستقیمی برای نظم نوین جهانی است.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت، در حال بررسی تعمیق تحریم‌ها علیه مسکو و احتمال مسلح کردن ارتش اوکراین برای دفاع از خود است.

مقام مذکور آمریکایی گفت، مذاکرات لندن همچنین برانتخابات قریب الوقوع نیجریه در 28 مارس سال جاری میلادی و افزایش اقدامات خشونت آمیز گروه شبه نظامی بوکوحرام متمرکز خواهد بود.

کری روز یکشنبه برای مذاکراتی دو روزه با مقامات ارشد ایرانی درباره برنامه اتمی این کشور به ژنو سفر می‌کند.

انتهای پیام

کد N737558

وبگردی