آفتاب

کیم جونگ اون هدایت یک رزمایش ارتش کره‌شمالی را برعهده گرفت

کیم جونگ اون هدایت یک رزمایش ارتش کره‌شمالی را برعهده گرفت

رسانه‌های کره‌جنوبی امروز (شنبه) گزارش دادند، رهبر جوان کره شمالی هدایت یک رزمایش توپخانه‌ای با گلوله‌های واقعی را در نزدیکی مرز دریایی با کره‌جنوبی برعهده گرفت؛ رزمایشی که پیش از رزمایش‌های سالانه سئول با آمریکا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تحلیل‌گران در سئول اعلام کردند، کره‌شمالی به دنبال نشان دادن ظرفیت‌های نظامی خود پیش از برگزاری رزمایش‌ ماه آتی میلادی میان کره‌جنوبی و آمریکا است؛ رزمایشی که پیونگ‌یانگ آن را به عنوان تلاشی برای تهاجم به کره‌شمالی محکوم می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد: رزمایش مذکور به رهبری کیم جونگ اون رهبر جوان کره‌شمالی با استفاده از آتشبار توپخانه‌ای و راکت‌های ضد ناو و با هدف انجام حملات و تصرف جزیره دشمن صورت گرفت. در این رزمایش یگان چهارم ارتش خلق کره شرکت داشت.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد: کیم جونگ اون رضایت کامل خود را در جریان این رزمایش ابراز داشته و به ارتش کره‌شمالی تاکید کرد تا خودش را برای مقابله با آمریکا آماده کند.

روزنامه رسمی رودونگ سینمون چاپ کره‌شمالی نیز تصاویری را از کیم جونگ اون منتشر کرد که در حال مشاهده این رزمایش است. رسانه‌های رسمی کره شمالی از افشای دقیق زمان و مکان برگزاری این رزمایش امتناع کردند.

کره‌جنوبی و آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که هدف اصلی برگزاری رزمایش‌های سالانه دو کشور تنها ماهیت دفاعی است و گفته‌اند که تمایلی برای حمله به کره شمالی ندارند. با این حال پیونگ یانگ مکررا برگزاری این رزمایش‌های سالانه میان سئول و واشنگتن را محکوم کرده است.

در همین حال استاد مطالعات کره شمالی در مطالعات در دانشگاه دانگوک واقع در کره‌جنوبی درباره این رزمایش توپخانه‌ای‌ کره‌شمالی گفت: پیونگ‌یانگ این رزمایش را برای نشان دادن ظرفیت‌ها و توانایی‌های نظامی‌اش پیش از رزمایش کره جنوبی و آمریکا انجام داده است و هدفش این است که به مردم خود نشان دهد که برای مقابله با هر تهاجمی کاملا آماده است.

انتهای پیام

کد N736188

وبگردی