آفتاب
مروری بر اخبار حوزه فناوری طلاعات در هفته گذشته

از رونمایی «یوز» تا برنامه‌های فضایی وزارت ICT

از رونمایی «یوز» تا برنامه‌های فضایی وزارت ICT

هفته گذشته وزارت ارتباطات در راستای طرح شبکه ملی اطلاعات به رونمایی از اولین موتور جست‌وجوی رسمی کشور با نام «یوز» اقدم کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزارت ارتباطت طی مراسمی از یک موتور جست‌وجوی جدید ایرانی رونمایی کرد که به گفته وزیر ارتباطات، هدف از آن تامین بخشی از نیازمندی‌های مردم را از طریق توانمندی داخلی است.

*** اولین قدم‌ها در سازمان فضایی

طی هفته گذشته با توجه به اینکه بالاخره پس از گذشت ما‌ه‌ها تکلیف سازمان فضایی مشخص و اعلام شد که بخش اجرایی آن زیر نظر وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد، این وزارتخانه در مراسم بزرگداشت روز فناوری فضایی اعلام کرد که در فاز دوم فعالیت‌های فضایی کشور، استفاده بیشتر از سازمان فضایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات در این زمینه اعلام کرد که کشور باید به دنبال ساخت ماهواره ملی و مستقل خود باشد و برهمین اساس جهت ساخت و پرتاب این ماهواره‌ها، وزارت ارتباطات اقدامات خاص خود را خواهد داشت و با اسناد بالادست برنامه‌ی 10 سال دوم را در آینده نزدیک تنظیم کرده و تلاش خواهد کرد که در این عرصه گام‌هایی جدی بردارد.

*** برنامه‌ای برای حمایت از بازی‌سازان

همچنین در هفته‌ای که گذشت کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی، برنامه ملی بازیهای رایانه ای را برای طرح در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رساند.

سیاستهای بهبود آموزش و مهارت بازی سازی، ساماندهی و جهت‏‌دهی به حمایتهای بازیهای رایانه‌ای، ساماندهی توزیع فیزیکی و دیجیتال بازی‏های رایانه‏‌ای که کارخانه‌ها، توزیع کنندگان، خرده فروشان و سایتهای توزیع کننده بازی و همچنین ساماندهی و نظارت بر فروش بازی‏های رایانه‏‌ای داخلی و خارجی در کشور توسط دستگاه‌های ذیربط با هدف کاهش توزیع بازیهای غیر مجاز از جمله مهمترین مسائلی بود که در مصوبه برنامه ملی بازی‏های رایانه‏‌ای به آن اشاره شده‌بود.

انتهای پیام
کد N734188

وبگردی