آفتاب

مخالفت مجلس با اختصاص 60 میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست

مخالفت مجلس با اختصاص 60 میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 94 در بخش درآمدی با اختصاص 60 میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس پیشنهاد تصویب بند "ل" تبصره 9 لایحه بودجه را که توسط کمیسیون تلفیق حذف شده بود مطرح کرد و خواستار اختصاص 60 میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست شد.

وی ضمن تأکید بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات زیست محیطی گفت که 25 استان کشور درگیر مشکلات آلودگی و محیط زیستی هستند.

الیاس نادران نیز در مخالفت با پیشنهاد تابش، گفت: در سال 93 استان‌های غربی و جنوبی بر اثر بی‌مبالاتی مسئولان محیط زیست با مسأله ریزگردها مواجه شدند اما وقتی به خانم ابتکار می‌گویند چرا اینطور شده می‌گوید وقتی مجلس بودجه ما را حذف می‌کند این مشکل پیش می‌آید.

وی اضافه کرد: ما که در سال 93 بودجه محیط زیست را حذف نکردیم نمی‌دانم چرا وقتی اعتبار محیط زیست در بودجه 94 حذف می‌شود ریزگردها در سال 93 مسأله دار می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: خانم ابتکار به جای ایفای مسئولیت خود بنزین وارداتی را سیاسی می‌کند، یا کار سیاسی انجام می‌دهد و یا مصوبه مجلس را سیاسی می‌داند به نظر می‌رسد اگر ایشان معاون سیاسی رئیس جمهور می‌شد اثرگذاری‌اش بیشتر از رئیس سازمان محیط زیست بود. ضمن این‌که این گمانه وجود دارد که این مبلغ برای مواردی شائبه‌دار خرج شود.

هادی قوامی نماینده اسفراین نیز که در موافقت با پیشنهاد تابش سخن می‌گفت با تأکید بر این‌که نباید موضوع محیط زیست سیاسی شود گفت که در حال حاضر 2700 نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا در حال مرگ هستند.

نمایندگان مجلس در ادامه با پیشنهاد تابش مبنی بر اختصاص 60 میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست مخالفت کردند.

انتهای پیام

کد N733127

وبگردی