آفتاب

سفیر فلسطین در تهران: جنایات داعش لکه ننگی در تاریخ معاصر است

سفیر فلسطین در تهران: جنایات داعش لکه ننگی در تاریخ معاصر است

سفیر فلسطین در تهران جنایات داعش در منطقه را لکه ننگی در تاریخ معاصر دانست و بر لزوم تشکیل صندوق بین‌المللی برای نبرد با آنها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صلاح زواوی در نودونهمین هم‌اندیشی که از سوی موسسه ندا در تهران برگزار شد طی سخنانی با تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: همه ما در معرض توطئه بین‌المللی که هدف آن اسلام است قرار داریم و آنها می‌خواهند به اسلام با نام اسلام ضربه بزنند. سازمان‌هایی که امروز شاهد حضور آنها در منطقه هستیم از جمله داعش و جبهه النصره ربطی به اسلام و مسلمین ندارند. این سازمان‌ها برای از بین بردن اسلام تأسیس شده‌اند.

وی با اشاره به صحنه کشتار 21 مسیحی مصری به دست گروه تروریستی داعش،‌ گفت: جنایات این گروه لکه ننگی در تاریخ معاصر ما بشمار می‌رود و از همین‌جا دعوت می‌کنم تا صندوق بین‌المللی برای نبرد با داعش تهیه و سربازانی در جهت مقابله با آنها تربیت شوند و من شخصاً جزء اولین کسانی خواهم بود که در کمک به این صندوق سهم خواهم داشت.

زواوی با اشاره به حمایت‌های امام خمینی (ره) از مسأله انقلاب به حضور فرماندهان ایرانی و تربیت آنها در اردوگاه‌های فلسطینی در گذشته اشاره کرد و افزود:‌ ایران در راه فلسطین شهدای زیادی تقدیم کرده است و خون این شهدا با برادران فلسطینی آغشته شده و سفارت فلسطین هم به پرداخت غرامت به خانواده‌های این افراد اقدام می‌کند که البته این سهم کوچکی است.

وی در ادامه با بیان چرایی طرح مسأله فلسطین و چرایی حضور یهودیان در این سرزمین، تصریح کرد: اروپایی‌ها قتل عام‌های زیادی در حق یهودیان انجام دادند و برای رهایی از آنان،‌آنها را به جان ما فلسطینی‌ها انداخته‌اند تا از شر یهودیان رهایی یابند. مسأله تنها ایجاد یک رژیم جعلی نیست بلکه آنها دریافتند که اگر جهان اسلام متحد شود ایجاد دولت جعلی صهیونیستی ممکن نخواهد بود؛ بنابراین این دشمن را در قلب جهان اسلام کاشتند.

سفیر فلسطین در تهران افزود: منطقه ما از صد سال پیش بر روی نقشه تجزیه شده بود و الان این مسأله در حال عملیاتی شدن است. از این‌رو ما شاهد درگیری‌ قومیت‌ها و مذاهبیم. برای آنها مسلمان و مسیحی مهم نیست. مهم آن است که تناقضات را به اوج برسانند و در این زمینه دشمن می‌داند که چه کاری انجام می‌دهد. آنها بهار عربی را ایجاد کردند که به نظر من پاییز سیاه است.

وی با طرح این سوال که چرا امروز در سوریه شاهد اتفاقاتی هستیم، ‌گفت: ایران طرح کاملی برای جهان اسلام دارد که این طرح به وسیله امام خمینی (ره) پیاده و از سوی رهبری اجرا می‌شود. هدف امام تنها ساقط کردن شاه نبود. بلکه ایجاد وحدت در جهان اسلام و از بین بردن اسرائیل به عنوان غده سرطانی بود. هر کس از او پیروی کرده باید بهای این راه را بپردازد. از افتخارات ایران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این بود که حزب‌الله لبنان ایجاد شد و ما دیدیم که این حزب چگونه توانست در بزرگترین نبردها پیروز شود. البته پیروزی در غزه بدون شما (ایران) ممکن نبود و اگر کمک‌های ایران نبود این پیروزی به دست نمی‌آمد. البته دشمن همیشه به دنبال یافتن راه‌حلی برای مقابله است.

زواوی افزود: از این‌رو طرح غرب از بین بردن سنگرهای مقاومت درمنطقه از جمله ایران است. آنها سعی کردند دستاوردهای انقلاب اسلامی را از بین ببرند. سعی کردند سوریه، حزب‌الله را از بین ببرند اما نتوانستند. سوریه از صد سال پیش به لحاظ اسلحه و نفرات از فلسطین‌ها حمایت کرد. البته نه فقط فلسطینی‌ها بلکه از همه مجاهدان حمایت کرد. بنابراین سعی کردند به آن ضربه بزنند. اما با کمک ایران و ملت سوریه این کشور توانست مقاومت کرده و دشمنان را به عقب براند. امیدواریم سوریه به جایگاه خود برگردد و نقشش را در منطقه ایفا کند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند این کشورهای ما را تجزیه کنند و رژیم صهیونیستی را حاکم مطلق منطقه قرار دهند. متأسفانه ما بوهای بدی را در منطقه استشمام می‌کنیم و این‌که برخی برادران ما به حمایت از این رژیم می‌پردازند و این لکه ننگی در تاریخ معاصر ماست. این مسأله به یک طرح متقابل نیاز دارد و این طرح متقابل به وحدت فلسطینی‌ها نیاز داشته و بعد از آن امت عربی اسلامی هم در کنار آن خواهد بود.

سفیر فلسطین در تهران تصریح کرد: باید اختلافاتمان را کنار بگذاریم و سرنیزه‌هامان را به طرف دشمن صهیونیستی بگیریم تا این غده سرطانی از بین برود.

وی در ادامه به تهدیدهای اخیر بنیامین نتانیاهو علیه خود اشاره کرد و افزود: این تهدیدها اثری در من نخواهد داشت. راه جهاد و شهادت تا آزادی کامل فلسطین و تحقق آرزوهای مشترک که همان برپایی نماز در مسجدالاقصی است ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله روزی قصه نابودی اسرائیل قصه نسل‌های آینده خواهد بود. وقتی درباره از بین رفتن غده سرطانی حرف زدم نتانیاهو تهدید کرد و گفت که چطور من اجازه دارم چنین صحبت‌هایی داشته باشم و من باید از بین بروم. من هم در جواب نتانیاهو گفتم که 50 سال است که آرزوی شهادت دارم.

در این پایان این هم‌اندیشی به تعدادی از کسانی که توانستند با موفقیت دوره آشنایی با قضیه فلسطین را که از سوی موسسه ندا در مهرماه گذشته برگزار شده بود به پایان برسانند گواهینامه‌هایی اهدا شد.

انتهای پیام

کد N732504

وبگردی