آفتاب

ادامه نقش مداخله‌آمیز آمریکا در اوکراین/ پیشرفت در فرآیند صلح

ادامه نقش مداخله‌آمیز آمریکا در اوکراین/ پیشرفت در فرآیند صلح

ادامه دخالت های آمریکا در اوکراین و پیشرفت در فرآیند صلح در شرق این کشور از جمله تحولات اوکراین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی با اشاره به نگرانی جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اوضاع شرق اوکراین در اظهاراتی مداخله آمیز بر لزوم توقف هرچه سریعتر درگیریها در این مناطق تاکید کرد.

وی ضمن هشدار درباره اقدامات خصمانه جدایی طلبان تحت حمایت روسیه ادعا کرد که این اقدامات باعث نقض آتش بس و توقف برنامه‌ خروج سلاح‌ های سنگین می شود.

خبر دیگر اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهوری روسیه با پترو پوروشنکو همتای اوکراینی و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درباره وضعیت جنوب شرق اوکراین، وضعیت آتش بس، ورود تسلیحات سنگین، وضعیت شهر دبالتسوه و نقش سازمان همکاری و امنیت اروپا در فرآیند صلح اوکراین گفتگوی تلفنی کرد.

در همین رابطه دیوید کامرون نخست‌ وزیر انگلیس در تماس تلفنی با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با اشاره به پیشرفت در فرآیند صلح در شرق اوکراین تاکید کرد که پیش‌ نویس قطعنامه سازمان ملل متحد بر نیاز به احترام کامل به تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تاکید دارد.

نخست وزیر انگلیس همچنین ضمن ابراز نگرانی درباره جنایت وحشیانه اعدام 21 مصری در لیبی حمایت کشورش را از عملیات سازمان ملل در لیبی اعلام کرد.

بان کی مون نیز ضمن استقبال از نقش انگلیس در خصوص پرونده یمن بر لزوم حل دیپلماتیک تنش ها در این کشور تاکید کرد.

کد N730781

وبگردی