آفتاب

اجلاس مقامات قضایی آمریکا در کاخ سفید برای مقابله با افراط‌گرایی

اجلاس مقامات قضایی آمریکا در کاخ سفید برای مقابله با افراط‌گرایی

طی روزهای آتی دادستان‎ها و رهبران مدنی چند شهر آمریکا در نشستی در کاخ سفید گردهم می‎آیند تا راه‎های مقابله با افراط‎گرایی خشونت‎آمیز در این کشور را بررسی کرده و ایده‎های خود به منظور از بین بردن منابع جذب تروریست‎ها را، ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این اجلاس دادستان‎های شهرهای مینیاپولیس، لس‎آنجلس و بوستون به بحث درباره پیشرفت برنامه‎های آزمایشی در این شهرها برای مقابله با عوامل افراط‎گرایی به ویژه در میان جمعیت مهاجران و در هم شکستن چرخه جذب نیرو به شبکه‎های تروریستی می‌پردازند.

اندی لوگر، دادستان شهر مینسوتا که در یک دهه گذشته با این مساله دست و پنجه نرم کرده در این نشست که روز چهارشنبه برگزار می‎شود رهبری هیاتی 15 نفره شامل مقاماتی از پلیس و جامعه مدنی را بر عهده خواهد داشت. قرار است از ماه آینده میلادی برنامه مقابله با افراط‎گرایی در مینسوتا نیز رسما آغاز شود.

به گفته لوگر قرار است در این ایالت در برنامه موسوم به "الگوهای مداخله" به خویشاوندان و والدین آموزش‌های لازم داده شود تا در صورت مشکوک شدن به یکی از نزدیکانشان در ارتباط با جذب شدن آن‎ها به افراط گرایی، وارد عمل شوند.

انتهای پیام

کد N728201

وبگردی