آفتاب

بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا در مورد سران فتنه

بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا در مورد سران فتنه

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی عجیب و مداخله جویانه بیانیه ای را در مورد وقایع سال 88 و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری و سران فتنه منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جن ساکی» در این بیانیه که در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده آورده است: چهار سال از زمانی می‌گذرد که دولت جمهوری اسلامی ایران، مقامات ارشد سابق ایران و نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۹ این کشور به نام های «مهدی کروبی» و «میرحسین موسوی» و همسر وی «زهرا رهنورد» از فعلان حقوق بشر را، را بدون آنکه رسماً آنها را به جرمی متهم کند، در بازداشت خانگی قرار داده است. ما در این رابطه و محکوم کردن بازداشت آنها به جامعه جهانی پیوسته و خاستار آزادی فری آنها هستیم.  

در ادامه بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا آمده است: قانون اساسی ایران، قوانین این کشور و تعهدات بین‌ المللی آن، تضمین کننده حقوق شهروندان و آزادی های اساسی آنهاست و اعلام می‌کند که هیچ‌کس نباید تحت بازداشت و دستگیری خودسرانه قرار بگیرد. آمریکا از تمامی دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد و تمامی زندانیان در بازداشت خود را آزاد کند.

کد N726842

وبگردی