آفتاب

دانمارک دومین حادثه تیراندازی در کمتر از 24 ساعت را تجربه کرد

دانمارک دومین حادثه تیراندازی در کمتر از 24 ساعت را تجربه کرد

ساعاتی بعد از حادثه تیراندازی در شمال کپنهاک، تیراندازی در کنیسه ای در مرکز پایتخت دانمارک یک کشته و دو زخمی برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در جریان یک جلسه بحث آزاد در کنیسه ای در مرکز شهر کپنهاک مردی اقدام به تیراندازی به سوی حاضرین کرد که در نتیجه آن دو افسر پلیس زخمی شدند و خود فرد تیرانداز نیز به ضرب گلوله نیرهای پلیس کشته شد. 

این تیراندازی صبح امروز یکشنبه رخ داد. پلیس دانمارک هنوز جزئیات زیادی در مورد ین تیراندازی منتشر نکرده و اعلام کرده که هنوز مشخص نیست که آیا این حادثه با حادثه تیراندازی روز گذشته که در شمال دانمارک رخ داد مرتبط است یا خیر. 

يک مقام پليس کپنهاک گفته است که اين دو مامور پليس از ناحيه دست و پا مجروح شده اند. پلیس بامداد روز یکشنبه اعلام کرده است که مرد ۵۵ ساله در این تیراندازی کشته شده است.

نخست وزير دانمارک گفته است: مطمئن هستيم اين حمله انگيزه های سياسی داشته و اين اقدامی تروريستی بوده است.

طبق اين گزارش عامل تيراندازی در نزديکی اين کنسيه پياده از محل حادثه گريخته است.

اين در حالی است که ساعاتی پيشتر در حمله دو فرد مسلح به نشستی درباره کفرگويی و آزادی بيان در يک کافه در کپنهاگ يک نفر کشته شده است. طبق اين گزارش در اين حمله سه پليس مجروح شده اند.

پليس دانمارک تاييد کرده است که در اين حمله يک مرد ۴۰ ساله کشته شده است و دو فرد مهاجم توانسته اند با يک ماشين از محل حمله بگريزند.

طبق اين گزارش به لارس ويلکس، کارتونيست جنجالی و فرانسيس زمِری ، سفير فرانسه در دانمارک در اين نشست بودند اما آسيبی نديدند.

سفير فرانسه در دانمارک گفته است: آنها از بيرون ساختمان به سمت ما تيراندازی کردند، انگيزه‌ آنها با مهاجمان به (نشريه) شارلی ابدو يکی بود و تنها تفاوت اين (حمله) آن بود که آنها نتوانستند، وارد شوند.

عمليات گسترده برای يافتن مهاجمان آغاز شده است و پليس می گويد، مهاجمان ماشين خود را بيرون از کپنهاک عوض کرده اند.

لارس ويلکس طراح کاريکاتوری از پيامبر اسلام است که مسلمانان آن را توهين تلقی می کنند. پيشتر يک گروهی درعراق در سال ۲۰۰۷ برای کشتن لارس ويلکس جايزه ای يکصد هزار دلاری تعيين کرده بود.

کد N726617

وبگردی