آفتاب

هشدار بازرس ویژه آمریکا در خصوص خطر هدر رفتن هزینه‌ها واشنگتن در افغانستان

هشدار بازرس ویژه آمریکا در خصوص خطر هدر رفتن هزینه‌ها واشنگتن در افغانستان

بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان تاکید کرد که واشنگتن باید از اشتباهات پرهزینه خود که در جریان بازسازی افغانستان مرتکب شده، درس بگیرد و شرایط نظارت بر هزینه‌ها را سخت‌تر کند، در غیر این صورت با اتلاف بیشتر هزینه‌ها در افغانستان مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان سوپکو، بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اظهار داشت: دولت آمریکا باید نحو فعالیت خود در افغانستان را تغییر دهد و شرایطی سختگیرانه‌تر برای کمک‌های خود اعمال کرده و نظارتی بسیار نزدیک‌تر بر مصرف پول‌هایش در افغانستان داشته باشد.

سوپکو، در مصاحبه‌ای که از محل سفارت آمریکا در کابل انجام داد، گفت: اگر ما شرایطی سخت‌تری را بر صرف هزینه‌ها اعلام نکنیم و نظارت کاملی نداشته باشیم و اگر ما وضعیف افغانستان را در نظر نگیریم، خطر هدر دادن هزینه‌هایمان را به جان خریده‌ایم.

وی گفت: ما کارشناسانی را به خدمت گرفته‌ایم تا درباره درس‌های فراگرفته شده و چگونگی بازسازی بهتر افغانستان به منظور پوشش مسائل این کشور شامل مواد مخدر، فساد و مدیریت، گزارش‌هایی را تهیه کنند.

سوپکو همچنین خاطرنشان ساخت که توصیه‌های وی و دیگر کارشناسان به آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا همواره لحاظ نمی‌شود.

وی تاکید کرد که به طور خاص نگران این است که خروج سربازان خارجی از افغانستان و بدتر شدن وضعیت این کشور کار را برای نظارت بر هزینه‌های وعده داده شده آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا برای افغانستان سخت‌تر کند.

انتهای پیام

کد N724247

وبگردی