آفتاب
سی و هفتمین بهار انقلاب/۳۵

ضرورت تدوین بودجه با رویکرد اقتصاد مقاومتی/ دست بسته نیستیم

ضرورت تدوین بودجه با رویکرد اقتصاد مقاومتی/ دست بسته نیستیم

مشاور بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با مهر عنوان کرد: برای حفظ منافع کشور و پیشرفت در مسیر آینده باید رویکرد و ماهیت بودجه کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

علی باقری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در جم خبرنگاران با بیان این که استقلال بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است اظهار داشت: مردم با این حضور خود می گویند که با همه وجود پای این استقلال ایستاده اند و حاضر نیستند هیچ خدشه ای به آن وارد شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره پیش بینی تحولات آینده منطقه و وضعیت تروریست های تکفیری گفت: تروریست ها خودشان هیچ جایگاهی ندارند؛ آنها ایادی آمریکا هستند. آمریکا که رئیس آنها است وضعتش به اینجا رسیده که می بینیم، بنابراین تروریست ها که دیگر کسی نیستند.

مشاور بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ممکن است تروریست های تکفیری در کوتاه مدت هزینه هایی برای مردم منطقه داشته باشند تصریح کرد: با وجود مسئله اما ابتکار نظام سلطه برای منطقه در دراز مدت قطعا راه به جایی نخواهد برد.

غربی ها پشتوانه ای ندارند و دست بسته هستند/ نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی مانند نور در فضای ظلمانی بود

باقری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات غربی ها مبنی بر دست بسته بودن ایران در مذاکرات هسته ای عنوان کرد: دست بسته کسی است که پشتوانه ای ندارد؛ پشتوانه انقلاب و نظام این دریای بی کران مردم و ایمان آنها به خداوند است.

وی همچنین در رابطه با ارزیابی خود از تاثیر نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اظهار داشت: این یکی از ابتکارات ارزشمندی بود که توانست فضاسازی دروغین غربی ها برای اسلام هراسی را بشکند و مانند نور در فضای رسانه ای و افکار عمومی غرب بدرخشد.

باقری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره توصیه وی برای چگونگی تنظیم قانون بودجه ۹۴ با توجه به وضعیت منطقه و جهان گفت: مسئله مهمی که وجود دارد این است که چارچوب های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است مورد توجه قرار گیرد؛ در هر مسیری که پیش می رویم برای حفظ منافع کشور و پیشرفت باید رویکرد و ماهیت بودجه ما مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و توجه به منابع داخلی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه بودجه فعلی این ویژگی را دارد یا خیر تصریح کرد: این را نمی دانم.

معاون سابق بین الملل شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات آینده مجلس تصریح کرد: من سخنگوی خودم هستم.

کد N722250

وبگردی