آفتاب
رئیس مجلس شورای اسلامی:

اراده ملت در موضوع هسته‌ای اجازه تصورات غلط را به کسی نمی‌دهد

اراده ملت در موضوع هسته‌ای اجازه تصورات غلط را به کسی نمی‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اراده ملت در موضوع هسته‌ای اجازه نمی‌دهد دیگران تصورات غلط و تاجر مابانه از مذاکرات داشته باشند؛ چرا که مذاکرات هسته‌ای محلی برای چانه‌زنی‌های تجاری نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در آستانه‌ 22 بهمن و در حاشیه کنگره بین‌المللی میهمانان خارجی سی‌ و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 22 بهمن یادآور حرکت عظیم ملت ایران بود که در تاریخ ماندگار شد. نتایج این نهضت بزرگ هر روز روشن‌تر می‌شود و از این جهت حفظ و تداوم آن بسیار مهم است. ملت ایران که خود انقلاب را ایجاد کردند باید از آن نیز صیانت کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی که موضوع مذاکرات هسته‌ای در پیش است و ماجراجویی‌های مختلفی نیز در منطقه در حال وقوع است ملت ایران می‌توانند اراده‌ خود را در 22 بهمن به جهانیان نشان دهند و هم در مقابل حرکت‌های تروریستی و هم در موضوع هسته‌ای خواست خود را به جهانیان نشان دهند.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد:‌ مذاکرات هسته‌ای تجارتخانه نیست، بلکه مذاکرات محلی است برای بحث‌های دقیق و عمیق دیپلماتیک که طرفها همدیگر را اقناع کند و نه این که بخواهند با فشار و جوسازی بخواهند اهداف خود را به‌دست آورند.

وی ادامه داد: البته مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی آدمهای دقیقی هستند و می‌توانند این موضوع را از هم تفکیک کنند.

لاریجانی در پایان تصریح کرد:‌ ملت ایران وقتی خواست و اراده خود را نشان دهد دیگران متوجه می‌شوند که مساله‌ هسته‌ای و حقوق جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف یک خواست ملی است و بعد دست از رفتار تاجرمابانه خود در مذاکرات برمی‌دارند.

انتهای پیام

کد N720319

وبگردی