آفتاب

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مقابله با تروریسم

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مقابله با تروریسم

در پی بالا گرفتن خطرات تروریسم در منطقه، اتحادیه عرب با برگزاری نشستی مقابله همه جانبه با تروریست‌ها و تدوین یک اساسنامه مشترک علیه تررویسم را خواستار شد. کشورهای عربی همچنین حمایت کامل خود را از دو کشور مصر و اردن اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود در نشست این اتحادیه که در سطح نمایندگان دائم برگزار شد، مقابله همه جانبه با پدیده تروریسم و ریشه‌کنی این خطر نه تنها از جنبه نظامی بلکه در سطح فکری، فرهنگی و دینی و پاک‌سازی منطقه از تفکرات انحرافی را خواستار شد.

العربی با اشاره به تحقیقی که این اتحادیه به تازگی درباره مساله امنیت ملی اعراب، مقابله با تروریسم و گروه‌های تندرو در منطقه انجام داده و در نشست وزرای خارجه این اتحادیه ارائه کرده، اظهار داشت: مقابله همه جانبه با تروریست‌ها نیازمند تلاش همه کشورهای عربی در قالب یک توافقنامه دفاعی و استراتژی مشترک است.

العربی در ادامه به کشته شدن ده‌ها نظامی مصری در حوادث تروریستی شمال سینا اشاره کرد و ضمن محکوم کردن قتل نظامیان مصری به دست گروه‌های تندرو گفت که این حادثه همه اعراب را متاثر کرده و بر حمایت اتحادیه عرب از مصر و همه کشورهایی که با این گونه حملاتی مواجه هستند تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N713354

وبگردی