آفتاب

اعتراض میانمار به مخبر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

اعتراض میانمار به مخبر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

دولت میانمار برخی از اظهارنظرهای مخبر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشری میانمار را غیر قابل قبول توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه میانمار با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیاری از نگرانی‌هایی که یانگ هی لی، مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در پایان سفرماه ژانویه مطرح کرد، بیانگر جنبه‌های مثبت این مساله نبود و وی در برخی موارد در مسائلی مداخله کرد که مربوط به تمامیت ارضی و مسائل داخلی بود.

در ادامه این بیانیه از استفاده یانگ هی لی از واژه "روهینجا" انتقاد شده است. دولت میانمار اطلاق روهینجا را به اقلیت قومی خود نمی‌پذیرد و اصرار دارد که استفاده از این واژه جنجالی تنها سدی بر سر راه حل مشکلات آنها ایجاد می‌کند. وزارت خارجه میانمار با اشاره به بسته‌ای شامل پیش نویس چهار لایحه که در دست قانونگذاران است، گفت: پیش داوری درباره نتایج، تلاش برای نفوذ مفرط بر افکار عمومی و تحریک مردم است.

درباره مساله زمین‌ها نیز در این بیانیه آمده است که دولت میانمار بر اجرای اصلاحات ارضی و بازگرداندن اراضی مصادر شده به صاحبان اصلی، متعهد است.

در این بیانیه با اشاره به زندانیان سیاسی نیز آمده است که روند ارزیابی بر روی تعداد اندکی از افراد باقی مانده با در نظر گرفتن ملاحظات ویژه‌ای در دست انجام است.

بیانیه وزارت خارجه میانمار همچنین درباره آزادی رسانه‌ها آورده است: هیچ روزنامه نگاری تاکنون برای انجام درست وظایفش بازداشت نشده است اما آنها برای توهین و یا ورود به مناطق محدود شده محکوم شده‌اند.

وزارت خارجه میانمار از مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر درخواست کرد که وظایفش را به صورت حرفه‌ای انجام دهد و سفرش به میانمار نباید موجب اختلاف، عدم اعتماد و برانگیختگی در جامعه میانمار شود.

انتهای پیام

کد N710169

وبگردی