آفتاب

نهاوندیان: دولت تدبیر و امید پیشگام مبارزه با فساد است

نهاوندیان: دولت تدبیر و امید پیشگام مبارزه با فساد است

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به این که دولت تدبیر و امید پیشگام مبارزه با فساد است، گفت: در سال های گذشته قبح فساد در جامعه ریخته شده است و وظیفه دولت این است که با فساد اداری و مالی در همه وجوه، مبارزه و برخورد کند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «محمد نهاوندیان» عصر سه شنبه در مجمع معاونین اداری و مالی وزارتخانه ها و سازمان های مستقل، لازمه مقابله با فساد اداری در کشور را تشویق سلامت اداری دانست و افزود: نظام ارزیابی کارکنان و مدیران باید هر چه سریع تر عملیاتی شود و همه نهادهای اجرایی و دولتی ملزم و متعهد به اجرای منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید هستند.

رییس دفتر رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد با برگزاری این نوع جلسات، قدم های عملیاتی برای مبارزه با فساد در کشور برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نباید صرفا به سمت سیاست های انقباضی حرکت کنیم، اظهارداشت: طبعا ما شاهد فشار مضاعفی در بحث بودجه سال 94 و نحوه تحقق برخی برنامه ها خواهیم بود اما نباید این مساله به عنوان یک عامل کاهش سرعت پیشرفت کشور تلقی شود و باید به این چالش به عنوان یک فرصت نگاه کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: در طول انقلاب اسلامی، موفق نشده ایم با غول بروکراسی به خوبی مقابله کنیم و هم اکنون این محدودیت بودجه برکت و نعمتی است تا ساختار اداری در کشور و دولت را اصلاح کنیم.

نهاوندیان با بیان اینکه باید محدودیت ها در امور اداری را واقع بینانه در نظر بگیریم و متناسب با همین محدودیت ها امور کشور را اداره کنیم، گفت: معاونین اداری و مالی وزارتخانه ها و سازمان های مستقل ملزم به مبارزه با فساد در جامعه هستند و ما هر اقدامی در این زمینه را تشویق و حمایت می کنیم.

نهاوندیان به برگزاری جلساتی با آقای روحانی در خصوص اصلاح نظام اداری به ویژه در نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: باید اصلاح نظام اداری را از همین مجموعه بزرگ دولت آغاز کنیم و ان شاء الله نتیجه این جلسات منجر به اتخاذ تصمیمات مناسب برای کشور شود تا به زودی آثار این جلسه را در سطح کشور و همه دستگاه های اجرایی مشاهده کنیم.

نهاوندیان با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار اداری به دلیل پرداختن به ضرورت ها و فوریت ها در کشور مورد غفلت واقع شده است، گفت: رییس جمهوری نیز در بحث چابک سازی و متناسب سازی امور اداری در کشور تأکید بسیار صریحی دارند و دولت تدبیر و امید از همه دستگاه های اجرایی که برای اصلاح ساختار اداری تلاش می کنند، حمایت کامل را خواهد داشت و همچنین اختیارات لازم از سوی دولت به همه دستگاه های اجرایی برای اصلاح ساختار اداری کشور داده شده است.

وی همچنین اصلاح روش پرداخت در کشور به روش پرداخت محصول گرا را ضروری دانست و بر تعیین مکانیزم مناسب اندازه گیری خدمات و نمره دهی به تولید کننده در کشور تاکید کرد.

نهاوندیان در ادامه به کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی با شروع به کار دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: باید روحیه امیدواری را که در پی فعالیت دولت یازدهم در بین مردم ایجاد شده،همچنان تقویت کنیم و متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور در حال صدور پیام ضعف و ناامیدی در رسانه ها می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حساس و تاریخی کشور در مقطع کنونی و انجام مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 باید مثبت نگری و مثبت اندیشی را در بین آحاد جامعه گسترش دهیم.

نهاوندیان تاکید کرد: بین کارهای اقتصادی دولت و تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای، رابطه ای دو سویه و جدی وجود دارد و هر کاری که ما در مدیریت اقتصادی کشور انجام دهیم، باعث افزایش قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد شد و همچنین رسیدن به توافق هسته ای با کشورهای 1+5 منجر به قدرت و رونق اقتصادی کشور می شود.

نهاوندیان در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به روحیه آرمان خواهی و خلوص اقشار مختلف مردم در به ثمر رساندن انقلاب اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ جمهوری اسلامی امتحان های بزرگی برای کشور پیش آمده است اما مسلم است که آنچه هم اکنون در ساختار اداری شاهد آن هستیم، فاصله بسیاری با روحیه آرمان خواهی مردم دارد و باید این کاستی ها و مشکلات امور اداری و مالی کشور را هر چه سریعتر جبران کنیم.

4545

کد N709550

وبگردی