آفتاب
دارالفتوی مصر :

سرکردگان داعش به خونریزی اعتیاد دارند/اسلام از جنایات داعش مبراست

سرکردگان داعش به خونریزی اعتیاد دارند/اسلام از جنایات داعش مبراست

دارالفتوی مصر در اشاره به خوی وحشی گری و خونریزی گروه تکفیری تروریستی داعش خاطر نشان کرد سرکردگان داعش به دیدن خون معتاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، دارالفتوی مصر تاکید کرد مرجعیت فکری که داعش در سر بریدن انسانها به آن متکی است، به فکر خوارجی برمی گردد که اولین کسانی بودند که این جنایت شنیع و وحشیانه را در اسلام مرتکب شدند که این گونه اقدامات هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و اسلام از آن مبراست.

در گزارش مرکز تکفیر وابسته به دارالفتوی مصر در خصوص عقیده ذبح در گروه داعش و دلایلی که این گروه تکفیری تروریستی را به ارتکاب چنین جنایات هولناک سوق می دهد، آمده است که سرکردگان داعش به دیدن خون(ریختن خون بیگناهان) معتاد شده اند و دیدن سرهای جدا شده به عاملی برای لذت بردن آنها همانند معتادان مواد مخدر تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، هدف گروهک داعش از ارتکاب جنایت سربریدن ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است تا از فرمانهای این گروهک تبعیت کنند و به آنها بپیوندند و هدف دیگر افزایش روحیه تروریستهای داعش است تا با این جنایات قدرت و اقتدار خود را نشان دهند و به دشمنان خود هم این پیام را برسانند که سرانجام دشمنی با این گروه، سربریدن است.

بریدن سر افراد و مثله کردن بدن آنها و به راه انداختن جنگ روانی از طریق رسانه های مختلف برای اینکه اخبار این جنایات و اقدامات خشونت آمیز به تمام جهانیان برسد، از دیگر اهداف داعش از سربریدن است.

در این گزارش به تکیه تروریستهای تکفیری بر برخی احادیث و روایات سئوال برانگیز که با تفسیر نادرست هم مورد استفاده قرار می گیرد، سیاستهای جنایتکارانه خود در جنگ را توجیه کرده و به آن بعد شرعی می بخشند و تمام جنایاتی را که در حق انسانیت مرتکب می شوند، توجیه می کنند.

بر اساس این گزارش، گروه تکفیری داعش که گروهی کاملا منحرف است، به فتوایی استناد می کنند که متن آن چنین است: ذبح(سربریدن) یک فریضه اسلامی است که مورد غفلت واقع شده است.

این گزارش آورده است در حالی که خداوند، پیامبرش(ص) را با ویژگیهای هدایت، عدالت و رحمت مبعوث کرد و پیامبر(ص) نیز به صراحت بر ضرورت رفتار عادلانه و همراه با احسان با اسیران و عدم شکنجه و آزار رساندن به آنها تاکید کرده است،داعش انسانهای بیگناه و بی دفاع را در وطنشان می کشند و سر می برند و آواره می کنند، در حالی که اسلام قتل و کشتار بیگناهان را منع کرده است.

کد N707237

وبگردی