آفتاب

نظر انگلیسی‌ها به اسرائیل منفی‌تر شده است

نظر انگلیسی‌ها به اسرائیل منفی‌تر شده است

نظرسنجی مرکز پژوهشی «چتم‌ هاوس» نشان می‌دهد که طی دو سال گذشته رویکرد انگلیسی‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی بیش از پیش منفی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در پی افزایش رویکردهای منفی در قبال رژیم صهیونیستی طی دو سال گذشته، نظرسنجی سازمان چتم هاوس به عنوان اندیشکده سیاست خارجی کشور انگلیس نشان داد که انگلیسی‌ها از اسرائیل بیزار هستند و کره‌شمالی منفورترین کشور خارج از اروپاست.

نتایج این نظرسنجی با محتوای رویکردها در قبال سایر دولت‌ها نشان می‌دهد، 35 درصد از مردم انگلیس می‌گویند که آنها احساس کاملا نامطلوبی نسبت به اسرائیل دارند و این آمار نسبت به سال 2012 با رشد 18 درصدی همراه بوده است. با این حال کره شمالی در صدر است و 47 درصد از مردم انگلیس می‌گویند که احساس مطلوبی نسبت به پیونگ‌یانگ تحت رهبری کیم جونگ اون ندارند.

نظرسنجی مذکور با عنوان «اینترناسیونالیسم یا انزواطلبی؟» رویکردهای انگلیسی‌ها را در قبال اولویت‌های بین‌المللی انگلیس مشخص کرد و نشان داد که دولت‌هایی با حداقل محبوبیت شامل کره‌شمالی، اسرائیل، پاکستان و نیجریه هستند.

این نظرسنجی در ماه اوت 2014 و در زمانی انجام شد که رژیم صهیونیستی عملیاتی را علیه غزه آغاز کرد و شمار تلفات غیرنظامیان بسیار بالا بود. محققان بر این باورند که همزمانی این خبر با انجام نظرسنجی موجب شد تا احساسات ضد اسرائیلی بیش از پیش قوت بگیرد. با این حال برای کشورهایی که در حوزه اروپا طبقه‌بندی می‌شوند، روسیه با کسب 56 درصد کشور نامطلوب شد و پس از آن اوکراین با 23 درصد قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N707074

وبگردی