آفتاب

نخست‌وزیر کردستان عراق به زودی به بغداد می‌رود

نخست‌وزیر کردستان عراق به زودی به بغداد می‌رود

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که تصمیم دارد در آینده‌ای نزدیک به همراه هیاتی از این اقلیم به بغداد سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی محیط، دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان می‌خواهد در این سفر با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در مورد تعدادی از مسائل و حصول راه‌حل‌هایی برای آن‌ها و در راس این مسائل که مقوله صادرات نفت است، بحث و گفت‌وگو کند.

در این بیانیه آمده است که بارزانی همچنین نشست غیرعلنی با برخی از وزیران و نمایندگان کرد در پارلمان عراق داشت و با آن‌ها در خصوص مشکلات موجود میان بغداد و اربیل و راه‌های حل و فصل آن‌ها گفت‌وگو کرد و این مسئولان تاکید کردند که سفر مجدد به بغداد نتایج مثبتی در این خصوص رقم می‌زند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت اقلیم کردستان بندهای توافقی که با دولت مرکزی در خصوص بودجه و نفت حاصل شده است پایبند است و نیچروان بارزانی در راس هیاتی از اقلیم کردستان و به همراه تعدادی دیگر از مسئولان عراق به بغداد می‌رود تا مشکلاتی را که راه حل در خصوص آن‌ها حاصل شده است مورد بررسی قرار دهد.

بارزانی در نشست مذکور بر لزوم تشکیل دو کمیته ویژه متشکل از دولت اقلیم و نمایندگان کرد در پارلمان عراق تاکید کرد تا روند تلاش‌های مشترک و همکاری پابرجا میان بغداد و اربیل برای حل مشکلات موجود تسریع شود.

انتهای پیام

کد N706582

وبگردی