آفتاب
/انسجام داخلی؛ پاسخ به تحریم‌ها/

آصفری: مردم 22 بهمن ثابت می‌کنند فشارها باعث نارضایتی از انقلاب نمی‌شود

آصفری: مردم 22 بهمن ثابت می‌کنند فشارها باعث نارضایتی از انقلاب نمی‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تأکید کرد که حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن حاوی این پیام به غرب است که تحریم‌ها و فشارها باعث نارضایتی مردم از نظام و انقلاب نمی‌شود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تأکید کرد که حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن حاوی این پیام به غرب است که تحریم‌ها و فشارها باعث نارضایتی مردم از نظام و انقلاب نمی‌شود.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بابیان این‌که بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی مردم هستند،‌ اظهار کرد: مردم در تمامی عرصه‌های همچون پیروزی انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس و ایستادگی مقابل فتنه‌انگیزان نقش اول را داشتند و حضور آنها باعث شد که نقشه‌های دشمن به نتیجه نرسد.

وی افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند از طریق تحریم‌ها مردم را نسبت به نظام و انقلاب ناراضی کند و به دنبال مشاهده این موضوع در میزان حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن است. دشمن می‌خواهد القا کند عدم حضور مردم و یا کاهش نسبی حضورشان نشان از نارضایتی مردم نسبت به نظام انقلاب به دلیل فشار تحریم‌ها دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تأکید کرد: قطعاً مردم با بصیرت و آگاه با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تیر نهایی را به پیکر دشمن وارد خواهند کرد و تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

آصفری افزود: مطمئناً حضور مردم در راهپیمایی این پیام را به غرب می‌دهد که علیرغم ایجاد مشکلاتی برای کشور از قبل تحریم‌ها، این موضوعی نیست که مردم به دلیل آن نسبت به انقلاب ناراضی باشند چون مردم از نظام و کشورشان دست برنمی‌دارند.

وی همچنین گفت: پیام دیگر حضور مردم به تیم مذاکره کننده است مبنی بر این‌که مذاکرات را در چارچوب احقاق حقوق مردم در جهت لغو تمامی تحریم‌ها و به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران دنبال کنند، بنابراین مسئولان بدانند که مسأله هسته‌ای برای کشور تبدیل به مسأله حیثیتی شده است و آنها نباید اجازه زیاده‌خواهی به دشمنان بدهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر این‌که یکی از راهکارهای جایگزین کردن تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی است،‌ گفت: قطعاً با استفاده از توانایی‌های داخلی می‌توان با تحریم‌ها مقابله کرد. جای تأسف است که امروز برخی کشورهای کمک کننده به تحریم‌ها مبادلات اقتصادی از جهت واردات با ایران در سطح بسیار بالایی دارند، رویکردی که در راستای منافع ملی نیست.

وی نمونه این موضوع را مصوبه هیأت وزیران در دولت‌های دهم و یازدهم برای واردات ماشین‌های راه‌سازی علیرغم وجود چنین توانمندی در کشور خواند و اظهار کرد: معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های داخلی کشور است.

آصفری افزود: اگر می‌خواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم باید مجلس و دولت اهتمام ویژه‌ای برای استفاده بهینه از توانمندی‌های داخل داشته باشند و حداقل خودتحریمی نکنند. متأسفانه امروز برخی مصوبات دولت و مجلس به ادامه تحریم‌ها کمک می‌کند. حال آنکه باید نگاه مجلس و دولت نگاه کارشناسی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها باشد.

انتهای پیام

کد N706339

وبگردی