آفتاب

شیشه‌بالابر خودرو جان کودک کرمانی را گرفت

شیشه‌بالابر خودرو جان کودک کرمانی را گرفت

بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان درباره مرگ دلخراش یک کودک سه ساله کرمانی توسط شیشه‌بالابر برقی خودرو سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین میرزابیگی به روایت مرگ دلخراش یک پسربچه سه ساله در کرمان پرداخت که گردن وی بین شیشه و شاسی خودرو گیر کرد و پس از خفگی و مرگ مغزی درگذشت.

خطراتی که وسایل مدرن دارند

وی بیان داشت: طی سال جاری یک پسربچه سه ساله سوار بر خودروی والدین خود بوده است، مادرش زمانی که قصد داشته برای دقایقی به منزل برود، این کودک را در داخل خودرو تنها می‌گذارد و درب ماشین را قفل می‌کند و زمانی که شیشه‌بالابر برقی فعال می‌شود، گردن بچه بین شیشه و شاسی دستگاه شیشه بالابر گیر کرده و این کودک دچار خفگی شده و جان خود را از دست می‌دهد.

بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: ما در زندگی روزمره از وسایلی استفاده می‌کنیم که می‌تواند به‌طور بالقوه برای ما و فرزندان‌مان خطرزا باشد که دزدگیرهای خودکار خودروها یکی از این موارد است.

میرزابیگی اضافه کرد: پس از قفل کردن برخی خودروها توسط دزدگیر شیشه‌های آنها به‌صورت خودکار بالا می‌آید و امکان دارد چنانچه خردسالان در خودرو تنها باشند، اعضای بدن آنها مانند دست یا سر بین شیشه و شاسی خودرو گیر کرده و صدماتی به آنها وارد شود.

وی تصریح کرد: نمونه عینی استفاده از شیشه‌بالابرهای برقی فوت کودک سه ساله‌ای در کرمان است که با خروج والدین وی از خودرو و تنها شدن در ماشین به دلیل کنجکاوی سرش را بیرون آورده و با بالا آمدن شیشه گردن این پسربچه بین شیشه و شاسی خودرو گیر کرده است و دچار خفگی و در نهایت مرگ مغزی می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.

میرزابیگی تصریح کرد: از والدین تقاضا می‌شود در استفاده از چنین وسایل خطرزایی دقت بیشتری داشته باشند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

جزئیاتی از قتل مسلحانه خیابان خورشید

اما بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در ادامه سخنان خود به بیان توضیحاتی درباره جزئیات قتل مسلحانه‌ای پرداخت که در زمستان سال گذشته در خیابان خورشید کرمان روی داد.

میرزابیگی بیان داشت: در زمستان سال گذشته دو نفر سوار بر موتورسیکلت با چهره‌های پوشانده اقدام به تیراندازی در خیابان خورشید کرمان کردند که در جریان این حادثه یک جوان 28 ساله به قتل رسید و سه نفر هم زخمی شدند.

وی تصریح کرد: بعد از وقوع این قتل به فوریت تیمی را متشکل از پلیس آگاهی و اطلاعات استان کرمان تشکیل دادیم و متهمان را یک ماه و نیم بعد از وقوع قتل شناسایی کردیم.

این بازپرس یادآور شد: بعد از شناسایی مجرمان این حادثه باید تحقیقات تکمیلی را انجام می‌دادیم، زیرا آنها متواری بودند، اما در نهایت 10 روز قبل این دو نفر را با اقدامات عملیاتی و اطلاعات دستگیر کردیم.

خصومت شخصی انگیزه قتل جوان 28 ساله کرمانی

میرزابیگی از کشف سلاحی که در صحنه ارتکاب قتل از آن استفاده شده بود و همچنین یک قبضه کلانش و فشنگ جنگی از مجرمان قتل خیابان خورشید کرمان خبر داد.

وی اظهار داشت: تحقیقات لازم را انجام دادیم و متهمان نیز به این جرم اقرار داشتند و بازسازی صحنه صورت گرفت.

میرزابیگی افزود: این مجرمان 25 ساله همچنین تاکنون به سه فقره سرقت مسلحانه اقرار کرده‌اند که این سرقت‌های مسلحانه از اتباع بیگانه مستقر در کرمان بوده است.

وی انگیزه قتل این افراد را خصومت شخصی ذکر کرد و گفت: این قتل زمانی روی می‌دهد که گروهی از بچه‌های محله خورشید کرمان برای مشاهده بازی فوتبال در کنار هم ایستاده بودند.

این بازپرس از بازداشت مجرمان حادثه خیابان خورشید کرمان در پلیس اطلاعات خبر داد و تاکید کرد: این افراد سلاح‌های بدون مجوز در اختیار داشته‌اند و فقط می‌خواسته‌اند به اصلاح مقتول را تیری کنند، اما نمی‌خواستند وی را به قتل برسانند.

میرزابیگی تصریح کرد: مجرمان مذکور دارای خانواده تحصیلکرده بوده و از نظر مالی مشکل چندانی نداشته‌اند و به نظرم کنترل و نظارت خانواده بر آنها ضعیف بوده است.

وی یادآور شد: این دو مجرم دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق‌دیپلم هستند و اعتیاد هم ندارند.

تشکیل تیم ویژه قتل با حضور 3 کارآگاه درجه یک

بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل تیم ویژه قتل در کرمان متشکل از پزشکی قانونی، سه کارآگاه درجه یک آگاهی و دو آتش‌نشان دوره‌دیده در خارج از کشور خبر داد.

میرزابیگی عنوان کرد: این تیم ویژه قتل در زمان وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شوند و صحنه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

80 درصد قتل‌ها کشف شده‌اند

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی دستگاه قضایی و تاثیر قتل بر نظم و امنیت و تاکید رئیس قوه قضاییه در برخورد با جرائم خشن بیش از 80 درصد قتل‌های روی داده در کرمان طی سال جاری کشف شده‌اند و در بیش از 70 درصد قتل‌ها در کمتر از 24 ساعت دستگیری قاتلان را داشته‌ایم.

میرزابیگی با بیان اینکه بیشتر قتل‌ها در کرمان توسط سلاح سرد و یا بر اثر خفگی روی داده است، عنوان کرد: یک نفر از قاتلان از مواد صنعتی استفاده می‌کرده و 25 درصد قتل‌ها هم خانوادگی بوده است.

وی مهمترین علل قتل در کرمان را عصبانیت آنی ذکر کرد و افزود: همه قاتلان مرد بوده‌اند و قاتل در زمان انجام قتل قادر به کنترل خشم خود نبوده است.
کد N705678

وبگردی