آفتاب

ایجاد یک بانک تخصصی در حوزه اشتغال خُرد

ایجاد یک بانک تخصصی در حوزه اشتغال خُرد

معاون وزیر کار با اعلام اینکه حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی نیازمند یک بانک تخصصی است، گفت: هر دلار سرمایه گذاری در آموزش‌های مهارتی، 15 دلار ارزش افزوده ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند با بیان اینکه در حال حاضر ایجاد اشتغال به دلیل شرایط کشور وظیفه همه است اظهارداشت: همه بخش‌ های مرتبط با آموزش های فنی و حرفه‌ ای موظفند در حوزه ایجاد اشتغال فعالیت گسترده کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: برای حمایت از کسب و کارهای خُرد و متوسط و مشاغل خانگی به یک بانک تخصصی نیاز داریم. وی افزود: بر این اساس، همکاری لازم در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور، معاونت تعاون و سازمان بهزیستی و بانک توسعه تعاون وجود دارد تا در حوزه کسب و کارهای کوچک و خُرد و اشتغال خانگی بتوانیم اقدامات مطلوبی در کشور انجام دهیم.

پرند با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد مدل برای تحقق این امر هستیم تصریح کرد: این مدل و ده‌ ها زیر مدل برای تحقق این امر مهم ایجاد شده است. این مقام مسئول در وزارت کار با تأکید بر اینکه کلید اشتغال پایدار توسعه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای است گفت: تحقیقات نشان داده هر دلار سرمایه‌ گذاری در آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای معادل 15 دلار ارزش افزوده برای هر کشور در بَر خواهد داشت.

رئیس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ ای کشور تاکید کرد: پرداختن به آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای در شرایط فعلی با توجه به تحریم‌ ها و تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورتی بدیهی و راهگشا است.

کد N705023

وبگردی