آفتاب
درباغ عنبران به مهر خبر داد:

اتمام پروژه تبدیل سوزن های چوبی به بتنی از ایستگاه گرمسار تا شاهرود

اتمام پروژه تبدیل سوزن های چوبی به بتنی از ایستگاه گرمسار تا شاهرود

شاهرود – مدیر کل راه آهن شمالشرق گفت: با اتمام کار مونتاژ سوزن های بتنی وشروع عملیات نصب هشت دستگاه سوزن تراورس بتنی در ایستگاه کلاتخوان گام نهایی این پروژه از ایستگاه گرمسار تا شاهرود برداشته شد.

 حمید درباغ عنبران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه نصب سوزنهاي سنگين تراورس بتني به جاي سوزنهاي سبک تراورس چوبي در ایستگاه های ۲۷ گانه راه آهن شمالشرق بطورجداگانه تعریف و اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: با تعویض چند سوزن چوبی باقیمانده ایستگاه کلاتخوان طی هفته آینده، مسیر گرمسار تا شاهرود به این سوزن ها تجهیز شده و شاهد تحقق اهداف پروژه خواهیم بود.

مدیر کل راه آهن شمالشرق با بیان اینکه فعالیت تبدیل سوزن ها از جمله برنامه های زیربنایی راه آهن است تصریح کرد: این مهم موجب افزایش سرعت سیر قطارها در محور تهران- مشهد و در نتیجه کاهش زمان سفر خواهد شد و این امر درحالی است که از ابتدای شروع پروژه و با توجه به مبلغ ریالی هر سوزن که یک میلیارد و ششصد میلیون ریال و اجرت  نصب هر سوزن توسط پیمانکار نیز۴۵۰  میلیون ریال بوده است.

درباغ عنبران خاطرنشان کرد: در نهایت از گرمسار تا شاهرود، تعداد۱۲۶  دستگاه سوزن بتنی نصب و ۲۲۶  میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این پروژه تا کنون هزینه شده است.

وی در خاتمه اصریح کرد: مبلغ ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای کارهای نهایی از جمله جوشکاری درز ریل های این سوزن ها و نصب عایق ها و بهسازی خطوط داخل  ایستگاه های مذکور هزینه خواهد شد.

کد N704776

وبگردی