آفتاب
با حضور نمایندگانی از وزارت خارجه؛

کمیسیون امنیت اظهارات مداخله جویانه هیات آلمانی را بررسی می‌کند

کمیسیون امنیت اظهارات مداخله جویانه هیات آلمانی را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون هفته آینده با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های خارجه و اطلاعات به بررسی موضوع سفر هیات پارلمانی آلمان و اظهارات مداخله‌جویانه‌شان می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه موضوع سفر هیات آلمانی به جمهوری اسلامی و عدم رعایت رفتارهای دیپلماتیک و اظهارات مداخله‌جویانه در ملاقات‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، اعضای کمیسیون امنیت به نحوه دعوت، برنامه‌های هیات ، اظهارنظرهای مداخله جویانه، عدم برخورد دستگاه دیپلماسی با این اظهارات و سکوت وزارت خارجه به شدت اعتراض کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که همچنین در این جلسه موضوع اعتراض وزارت خارجه به دلیل عدم ارائه گزارش کامل و دقیق از اعضای هیات و مجلس و درخواست وزارت خارجه مبنی بر ملاقات با افراد غیرمسئول به طور جدی مطرح شد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد که طبق تصمیم کمیسیون قرار است از وزارت خارجه برای در اختیار قراردادن مشروح مذاکرات و ملاقات های صورت گرفته درخواست شود تا در جلسه هفته آینده کمیسیون این موضوع با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های خارجه و اطلاعات مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان گفت که در جلسه کمیسیون شرایط آموزش و پرورش و ضرورت توجه جدی به فرهنگیان کشور و اصلاح شرایط فعلی و همچنین رفع تبعیض بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید که گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش و فرهنگیان به کمیسیون ارائه کنم.

انتهای پیام

کد N697287

وبگردی