آفتاب
یک سناتور آمریکایی:

کنگره باید آخرین حرف درباره توافق هسته‌ای با ایران را بزند

کنگره باید آخرین حرف درباره توافق هسته‌ای با ایران را بزند

لیندسی گراهام نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی با اشاره به سفرش به خاورمیانه و گفت‌وگو با مقامات عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، گفت: درباره هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید کنگره آخرین حرف را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی در مصاحبه‌ای روز یکشنبه با اشاره به سفرش به خاورمیانه، گفت: اسرائیلی‌ها به من گفته‌اند که اگر توافق هسته‌ای با ایران انجام دهید در این صورت یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه ایجاد می‌شود.

همچنین این سناتور آمریکایی با اشاره به سفرش به عربستان سعودی و دیدار با مقامات سعودی، گفت: سعودی‌ها به ما گفتند که در برابر هرگونه شرایط نامعلوم در حاشیه نخواهند نشست و نگاه نخواهند کرد که ایران به ظرفیت هسته‌ای دست یافته است. آنها در ادامه ناامیدی خود را از رهبری آمریکا در این مسأله اعلام کردند.

همچنین باب منندز از سناتورهای تندرو آمریکا در مصاحبه اخیرش اعلام کرد که تصویب قانون اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را تا ماه مارس به تعویق می‌اندازد تا بتواند زمان بیشتری برای جلب حمایت دموکرات‌ها فراهم کند.

منندز در مصاحبه‌ای چندی پیش اعلام کرده بود که اگر تحریم‌ها نتواند تصویب شود در این صورت تنها گزینه آنها گزینه نظامی خواهد بود یا پذیرش ایران دست یافته به تسلیحات هسته‌ای. با اعمال تحریم ها ما گزینه سومی خواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N694221

وبگردی