آفتاب
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب:

منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب می‌تواند به بندر خشک ایران تبدیل شود

منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب می‌تواند به بندر خشک ایران تبدیل شود

منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب، شرایط تبدیل به بندر خشک را دارد و در صورت حمایت استاندار و مسئولین استان می‌تواند به عنوان یكی از بنادر خشك كشور موجب خدمت رسانی و تسهیل در حمل و نقل كالا شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این منطقه با فاصله500 كیلومتر با قطب‌های اقتصادی كشور(تهران، تبریز، اهواز و اصفهان) و 200 كیلومتر با مركز چهار استان همجوار (ایلام، خرم آباد، همدان، سنندج) از لحاظ جغرافیایی بهترین موقعیت را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از كرمانشاه،  پروین رضایی تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد با دسترسی به فرودگاه، راه آهن و قرار گرفتن در تقاطع بزرگراه كربلا و کریدور شمال‌غرب به جنوب و نقطه اتصال استان‌های شمال‌غرب و غرب به خوزستان و سواحل خلیج فارس، دروازه ورودی به كشور عراق و سوریه و نزدیكی با كشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند یكی از نقاط مهم ارتباطی کشور باشد.

رضایی در ادامه تسهیل، افزایش کارایی و کاهش هزینه حمل و نقل و لجستیک به همراه گسترش دسترسی به مناطق داخلی گسترده‌تر را یکی از ویژگی‌های بنادر خشک عنوان و تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب شرایط تبدیل به بندر خشک را دارد و در صورت حمایت استاندار و مسئولین استان می‌تواند به عنوان یكی از بنادر خشك كشور موجب خدمت رسانی و تسهیل در حمل و نقل كالا شود.

کد N691956

وبگردی