آفتاب
طایی:

فعالیت ۱۷میلیون نفر دربخش خصوصی/لزوم ورود جدی بخش خصوصی درایجاد اشتغال

فعالیت ۱۷میلیون نفر دربخش خصوصی/لزوم ورود جدی بخش خصوصی درایجاد اشتغال

بیرجند-معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به اشتغال17 میلیون در بخش خصوصی،گفت: از تمام ظرفیت بخش عمومی در ایجاد اشتغال استفاده شده و امروز نیازمند حضور جدی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طایی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک اعضاء هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی، تعاون و اصناف خراسان جنوبی اظهارداشت: از حدود ۲۲ میلیون فرد شاغل در کشور بین چهار تا پنج میلیون در بخش عمومی و دولتی و مابقی نیز در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از تمامی ظرفیت بخش عمومی در زمینه ایجاد اشتغال استفاده شده است، تصریح کرد: امروز ما  برای ایجاد فرصت شغلی در کشور نیازمند ورود و حضور جدی بخش خصوصی هستیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای پتانسیل ها و توانمندی های بالایی است، گفت: این استان علی رغم تمام محدودیت های اقلیمی و طبیعی که داشته، توانسته است با درایت تمام از مرزهای شرق در تمام قرون محافظت کند.

طایی با بیان اینکه سالانه باید حدود پنج میلیون شغل در کشو ایجاد شود، یادآور شد: ما بر ای تحقق اشتغال میلیونی در کشور فرآیند کار از خانه تا کارخانه و کار از خانه تا مزرعه را مورد بحث قرار داده ایم.

وی با تأکید بر اینکه ما قادر نیستیم مانند سنوات گذشته برای مشاغل خانگی  و تک نفری منابع در نظر بگیریم، عنوان کرد: به دنبال سامان دهی بنگاه های خرد و متوسط در قالب بنگاه های پشتیبان هستیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی ادامه داد: ما مبالغ اندک اعتباری را در اختیار این بنگاه ها قرار داده تا از طریق این بنگاه ها افراد آموزش و در بازار تجارت رقابت کنند.

طایی به اجرای طرح کاروزی در راستای ایجاد اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح در واقع همان سنت استاد و شاگردی گذشته است که ما آن را از سنت های قدیمی خود بیرون کشیده ایم.

ایجاد ۱۰ برند ملی در کشور/ لزوم برند سازی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در این طرح دانشجویان کاروز زیر پوشش واحدهای تابعه وزارت تعاون در می آیند، بیان کرد: حدود دو سوم حقوق این افراد توسط خود دستگاه و یک سوم نیز توسط  دولت پرداخت می شود اما این کا تعهد استخدامی برای دستگاه مربوطه ایجاد نمی کند.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزرات تعاون، کار ورفاه اجتماعی بر لزوم برندسازی محصولات استراتژیک استان تاکید کرد و افزود: ما به دنبال ایجاد ۱۰ برند ملی هستیم و تلاش می شود تا تمامی استان ها دارای برند ملی باشند.

طایی از  اعضای اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف به عنوان فرشتگان کسب و کار یاد کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار دانشجو در خراسان جنوبی وجود دارد که ایده های این افراد توسط شما می تواند اجرایی شود.

وی بازار فروش را مهم ترین مسئله امروز در فضای کسب و کار عنوان و اظهار کرد: وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی هر محصولی که دارای بازار فروش باشد را حمایت می کند.

کد N688238

وبگردی