آفتاب
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

وزارت کشور باید امکان برگزاری همایش اصلاح طلبان را بوجود می‌آورد

وزارت کشور باید امکان برگزاری همایش اصلاح طلبان را بوجود می‌آورد

متوجه نمی‌شوم که چه نقصی در این میان وجود دارد وزارت کشور هم وظیفه خود را در راستای احترام به فعالیت قانونی احزاب انجام داد و این امکان را برای برگزاری همایش اصلاح طلبان بوجود آورد.

سخنگوی دولت با اشاره به بحث بودجه یادآور شد: زمانی که لایحه بودجه سال ۹۴ تقدیم مجلس شد٬ قیمت نفت در حد همین اعداد و ارقامی بود که ما برای سال آینده پیش‌بینی کردیم یعنی حدود ۷۲ دلار برای هر بشکه٬ البته بعد از آن به شدت قیمت نفت کاهش پیدا کرد. ما از این جهت از لایحه خود دفاع می‌کنیم چون این لایحه منعطف و واقع‌بینانه تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران٬ در خصوص تغییرات قیمت ارز عنوان کرد: دولت به ثبات بازار ارز اعتقاد دارد و طی یک‌سال گذشته تمامی تلاش دولت این بود که این ثبات حفظ شود و خداراشکر به صورت نسبی این ثبات هم حفظ شد. ما در دولت تغییراتی که از یک یا دو ماه گذشته پیش آمد را مقطعی و گذرا می‌دانیم و امیدواریم سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس ثبات بازار ارز به خوبی پیش برود.

مواضع وزارت امور خارجه در موارد مختلف درست و سنجیده بود

وی در خصوص اینکه منتقدان دستگاه دیپلماسی ادعا می‌کنند عملکرد وزارت امور خارجه در مورد اهانت به پیامبر اکرم (ص) منفعلانه بوده٬ گفت: همه ما باید به نوعی از فرزندان این ملت تشکر کنیم که با منطق و قاطعیت در مذاکرات حاضر می‌شوند و از حقوق بین المللی مردم ایران دفاع می‌کنند.

نوبخت تاکید کرد: البته باید از آقای ظریف تشکر ویژه‌ای کرد. وی مواضع قاطعی را در مورد اتفاقاتی که در عرصه‌های رسانه‌های خارجی به وجود آمد اتخاذ کرد همچنین در مذاکره‌ای هم که با وزیر امور خارجه فرانسه داشتند٬ مراتب انتقاد خود را بیان کرد در موارد مختلف نیز مواضع آقای ظریف درست و سنجیده بوده است.

وی گفت: فکر می‌کنم خیلی سخیف باشد بگوییم چون ظریف و کری با یکدیگر قدم زدند٬ بنابراین به نوعی دیپلماسی ما ضعیف بوده است. کسانی که به این نوع مسائل می‌پردازند٬ برای این است که می‌بینند مذاکرات با جدیت و قاطعیت و ملاحظات ملت ایران انجام می‌شود٬ برای همین به این نوع مسائل می‌پردازند اما این انتقادات بین مردم جایی نخواهد داشت.

پیش‌بینی ما از قیمت نفت در تهیه لایحه بودجه واقع‌بینانه بود

سخنگوی دولت با اشاره به بحث بودجه یادآور شد: زمانی که لایحه بودجه سال ۹۴ تقدیم مجلس شد٬ قیمت نفت در حد همین اعداد و ارقامی بود که ما برای سال آینده پیش‌بینی کردیم یعنی حدود ۷۲ دلار برای هر بشکه٬ البته بعد از آن به شدت قیمت نفت کاهش پیدا کرد٬ ما از این جهت از لایحه خود دفاع می‌کنیم چون این لایحه منعطف و واقع‌بینانه تهیه شده است.

وی افزود: لایحه سال ۹۴ به صورتی است که اگر قیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهش پیدا کند ما می‌توانیم با مکانیسیم تخصیص و طراحی که کرده‌ایم بودجه را اداره کنیم. فراموش نکنیم کاهش قیمت نفت بیش از اینکه اقتصادی باشد٬ اقدامی سیاسی است و ما هم آن را مهار خواهیم کرد من این اطمینان را به مردم ایران می‌دهم.

با مدیریت قیمت‌ها تمامی حقوق و مزایای کارکنان دولت را پرداخت کرده‌ایم

نوبخت عنوان کرد: امسال ما با مدیریت قیمت‌ها توانسته‌ایم تمامی حقوق و مزایای کارکنان دولت را پرداخت کنیم تا پایان سال نیز همه تعهدات خودرا ایفا خواهیم کرد. سال آینده نیز همینطور خواهد بود بودجه سال ۹۴ طوری طراحی شده که اگر قیمت نفت بیش از بشکه ای۷۲ دلار باشد نیز تمهیدات لازم را انجام دهیم.

نوبخت عنوان کرد: اگر این فشار و عامل سیاسی برطرف شود بحث کاهش قیمت نفت نیز برطرف خواهد شد همانطور که می‌دانید کسانی که این نوع سیاست کاهش قیمت نفت را در پیش گرفته‌اند٬ خودشان هم در حال متضرر شدن هستند. این سیاست در بلند مدت برای آنها نیز به صرف نخواهد بود. با این حال ما جدولی از طرح‌های مهم را به مجلس پیشنهاد کردیم که اگر بیش از رقم پیش بینی شده منابعی بدست آمد این طرح‌ها را به انجام برسانیم.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه لایحه بودجه سال ۹۴ بسیار منعطف است گفت: ما بدون اینکه لایحه‌ای به مجلس ببریم می‌توانیم با همین بودجه کشور را اداره کنیم.

وی درمورد حذف درآمدهای نفتی از بودجه خاطر نشان کرد: اینکه بشود این کار را کرد هدف بسیار خوبی است. منتها زمان می‌خواهد که این کار را اجرا کنیم٬ ما به دنبال انجام کارهای شکلی نیستیم. اینکه بتوانیم خود را مصون از درآمدهای نفتی کنیم٬ نیاز به زمان دارد همانطور که می‌دانید در سال ۹۴ کمترین وابستگی طی ۱۰ سال گذشته به درآمدهای نفتی پیش آمده است.

خبر انحلال سازمان فضایی نادرست است

نوبخت در واکنش به اظهارات خبرنگاری که عنوان می‌کرد به نظر می‌رسد سازمان فضایی منحل شده٬ ضمن تکذیب این خبر گفت: انحلال سازمان فضایی خبر نادرستی است. اما اینکه از نظر ساختار تشکیلاتی سازمان فضایی در نهاد ریاست جمهوری باشد یا در مجموعه وزارت ارتباطات تصمیمی است که شورای عالی اداری روز شنبه اتخاذ خواهد کرد اما هیچ یک از این‌ها به منزله انحلال این سازمان نیست بلکه به معنای تقویت سازمان فضایی در جایگاه واقعی خودش است.

وزارت کشور هم احترام به احزاب را انجام داد و هم امکان برگزاری همایش اصلاح طلبان را بوجود آورد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد واکنش دولت در خصوص برگزاری همایش اصلاح طلبان و شرکت مسئولین وزارت کشور در این همایش چیست٬ گفت: بالاخره آنها هم توانستند همایش خود را برگزار کنند. من متوجه نمی‌شوم که چه نقصی در این میان وجود دارد وزارت کشور هم وظیفه خود را در راستای احترام به فعالیت قانونی احزاب انجام داد و این امکان را برای برگزاری همایش اصلاح طلبان بوجود آورد.

کد N687070

وبگردی