آفتاب
خطاب به کنگره آمریکا

کاخ سفید: به مذاکرات فرصت بیشتری بدهیم

کاخ سفید: به مذاکرات فرصت بیشتری بدهیم

کاخ سفید اعلام کرد:‌ باید به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 فرصت بیشتری داده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دنیس مک دونوگ، رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید روز سه شنبه در گفت و‌گو با رادیو ملی آمریکا اظهار کرد: اگر کنگره می‌خواهد در سال جاری دست به اقدام بزند ما آن را بررسی خواهیم کرد اما اکنون ما خواهان فضایی هستیم که به مذاکرات اجازه دهد کار خود را انجام دهد.

دونوگ در ادامه تاکید کرد: اگر مذاکرات هسته‌ای به شکست بیانجامد کاخ سفید خود سراغ کنگره می‌رود تا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند اما کاخ سفید می‌خواهد ببیند که این مذاکرات نتیجه می‌دهد یا نه.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای سبب شد تا برنامه هسته‌ای ایران محدود شود و این کشور تا حد قابل توجهی فعالیت های هسته‌ای‌اش را کمتر کند. هرگونه اقدام کنگره در این مرحله به ایران دلیل کافی برای کناره گیری از میز مذاکره را می‌دهد.

رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید یادآور شد: ما بر این باوریم که اقدام کنگره در این لحظه یک اشتباه است و اتحاد بین المللی که ساخت این را تضعیف می‌کند بنابراین از آنها می‌خواهیم تا دست از تلاش‌های خود بردارند.

به گزارش رادیو ملی آمریکا، اعضای کنگره در تلاشند تا طرحی را تصویب کنند که تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات را در پی خواهد داشت این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر و به ویژه در سخنرانی سالانه‌اش در شب گذشته تاکید کرد هر گونه تحریم علیه تهران را وتو خواهد کرد چون به روند مذاکرات هسته‌ای آسیب می‌زند.

انتهای پیام

کد N686608

وبگردی