آفتاب

هراس انگلیس از بازگشت یکی از فرماندهان داعش به بریتانیا

هراس انگلیس از بازگشت یکی از فرماندهان داعش به بریتانیا

یکی از فرماندهان داعش که با انتشار تصویری دروغین از کشته شدن خود اقدام به فریب کشورهای غربی کرده وارد انگلیس شده و مقامات لندن احتمال می دهند که وی در پی انجام فعالیت های تروریستی در بریتانیا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، «عمران خواجه» از شهروندان انگلیسی که برای کمک به گروه های تروریستی حاضر در سوریه به این کشور رفته و به داعش پیوسته بود، به انگلیس بازگشته است. 

بازگشت خواجه به انگلیس در حالی انجام می شود که وی چندی قبل تصویر و خبری جعلی از کشته شدن خود منتشر کرده بود. به نوشته دیلی تلگراف خواجه این تصویر را برای فریب کشورهای غربی و تسهل امر بازگشت به انگلیس انجام داده بود. 

خواجه در سوریه فرمانده گروه تروریستی «رایه التوحید» از گروه های مرتبط با داعش، بود و در ماه های گذشته تصاویری از خود در حالی که چند سر جدا شده در دست داشت منتشر کرده بود.  

در همین رابطه مقامات انگلیسی درباره اینکه خواجه در انگلیس دست به عملیات های تروریستی خواهد زد هشدار داده اند. 

کابوس بازگشت افراطیون سفر کرده از غرب به سوریه، موجب شده تا کشورهای اروپایی و آمریکا از سال گذشته به فکر افتاده و اقداماتی را برای جلوگیری از بازگشت این افراد به غرب انجام دهند در همین رابطه لیستی بالغ بر نام پنج هزار تروریست غربی به ترکیه داده شده تا مقامات آنکارا به هر ترتیب ممکن از بازگشت آنها به کشورهایشان جلوگیری کنند. 

کد N686295

وبگردی