آفتاب

خوشحالی یک مقام سعودی از شهادت چند عضو مقاومت لبنان توسط اسرائیل

خوشحالی یک مقام سعودی از شهادت چند عضو مقاومت لبنان توسط اسرائیل

یکی از مسؤولان رسانه‌ای عربستانی با اذعان به شادمانی از شهادت نیروهای مقاومت در حمله تجاوزکارانه رژیم صیهونیستی، تلاش کرد تا اینگونه وانمود کند که این شادمانی به معنای حمایت از رژیم صهیونیستی نیست!

به گزارش خبرگزاری مهر "عبدالرحمن الراشد" عضو شورای اداری مجموعه رسانه‌ای سعودی "ام بی سی" در مطلبی در روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن، ادعا کرد که اگر دوباره درگیری بین اسرائیل و حزب الله و یا ایران صورت بگیرد، بسیاری از اعراب با شادمانی خواستار شکست حزب الله و ایران خواهند بود.

الراشد که سالها مدیرکل شبکه سعودی "العربیه" بود، اذعان کرد که این احساس عجیب بیانگر تغییر ائتلافها در منطقه و تغییر مواضع سیاسی است؛ حتی اگر به صورت موقت باشد.

درحالیکه این امر بیانگر همسویی آشکار مواضع رسانه‌ای سعودی با رژیم صهیونیستی و ضد مقاومت فلسطین و لبنان است، این مسؤول رسانه‌ای سعودی، مدعی شد: "این امر به معنای علاقه به اسرائیل نیست".

الراشد با اشاره به حمایتهای قبلی برخی رژیم‌های عربی از سازش رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، خاطرنشان کرد: "شاید در صورت تحقق صلح فلسطینی- اسرائیلی، این امر بیشتر از گذشته، با مقبولیت مواجه شود. و در صورت بروز منازعه منطقه‌ای، مانند مثلا منازعه اعراب با ایران، اسرائیل آشکارا در اردوگاه کشورهای عربی قرار خواهد گرفت".

وی برای توجیه این گفته‌های خود نیز ادعا کرد: "البته این امر با چشم پوشی و ائتلاف موقت و در نظر گرفتن مسائلی مانند اینکه - دشمن دشمن من دوست من است- صورت می گیرد".

این مسؤول رسانه‌ای سعودی ادامه داد: "بار دیگر تأکید می‌کنم که این امر به معنای آن نیست که اسرائیل نزد اعراب مقبولیت دارد، البته مگر آنکه صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها برقرار شود".

الراشد با بیان اینکه درصورت تحقق توافق هسته‌ای ایران، اعراب با رژیم صهیونیستی در یک سنگر قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: "در صورت پافشاری آمریکایی‌ها بر رسیدن به توافقی با ایران، که اسرائیلی‌ها را خشمگین می‌کند؛ اسرائیلی‌ها به صف کشورهای عربی منطقه (خلیج فارس) کشیده خواهند شد تا توازن منطقه‌ای ضروری محقق شود.

کد N685251

وبگردی