آفتاب
در پی حملات پاریس؛

حوادث ضد مسلمانان در فرانسه افزایش یافته است

حوادث ضد مسلمانان در فرانسه افزایش یافته است

سازمانی با عنوان «نظارت ملی علیه اسلام‌هراسی» اعلام کرد، شمار حوادث ضد مسلمانان در فرانسه از زمان حملات اخیر افراطگرایان در پاریس افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام این نهاد ضد اسلام‌هراسی، 116 حادثه ضد مسلمانان از زمان حملات پاریس در هفتم تا نهم ژانویه گزارش شده است. این آمار که برای دو هفته است، دو برابر کل حوادثی است که در ماه ژانویه 2014 اتفاق افتاده بود. این حوادث شامل 28 حمله به مکان‌های مقدس و 88 تهدید بوده است.

عبدالله ذکری، رئیس نظارت ملی علیه اسلام‌هراسی با محکوم کردن اقدامات تنفرآمیز علیه مردم مسلمان فرانسه، گفت: این شرایط قابل پذیرش نیست و ما از مقا‌م‌ها می‌خواهیم که فراتر از سخنرانی کردن، عمل کنند و اقدامی انجام دهند تا اینگونه رفتارها به پایان برسد. اقدامات تنفرآمیز علیه مردم فرانسه با دین اسلام محکوم است چرا که اکثر آنها به ارزش‌های جمهوری فرانسه و سکولاریسم احترام می‌گذارند.

اسلام در فرانسه دومین دین بزرگ محسوب می‌شود و حدود 5 / 3 تا 5 میلیون حامی دارد. از زمان وقوع حملات پاریس به چندین مسجد حمله شده است که احتمالا به تلافی حمله به مجله طنز شارلی ابدو است. در بسیاری از شهرهای فرانسه به مساجد تیراندازی شده و شعارهای نژادپرستانه روی دیوارها نوشته شده است.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه و دولتش مکررا نسبت به متهم کردن تمام مسلمانان به اقدامات افراطی هشدار می‌دهند.

وی در سخنرانی هفته گذشته خود بار دیگر تکرار کرد که "مسلمانان اصلی‌ترین قربانی تروریسم" هستند.

انتهای پیام

کد N684078

وبگردی