آفتاب
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

واشنگتن آماده انجام مذاکرات تاریخی با هاوانا است

واشنگتن آماده انجام مذاکرات تاریخی با هاوانا است

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات پیش روی این کشور با کوبا اعلام کرد که این گفتگوها تاریخی بوده و واشنگتن در طی آن درخواست های بسیار مهمی را از هاوانا مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود در ادامه با اشاره به مذاکرات دو روزه ای که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در هاوانا میان مقامات آمریکایی و کوبایی انجام شود گفت: آمریکا از کوبا خواهد خواست تا محدودیت های سفر به هاوانا برای دیپلمات های آمریکای را لغو کرده و بازگشایی سفارت خانه ها موافقت کند. این گفتگوها مذاکراتی تاریخی هستند. 

به گفته این مقام آمریکایی، ریاست تیم آمریکایی در مذاکرات فردا و پس فردا بر عهده «روبرتا یاکوبسن» از معاونان وزیر خارجه و از دیپلمات های ارشد آمریکا در حوزه امریکای لاتین خواهد بود. این برای نخستین بار ظرف 38 سال گذشته است که معاون وزارت خارجه آمریکا به کوبا سفر می کند. 

تصمیم آمریکا برای تغییر رفتار خود در قبال کوبا، از آخرین روزهای سال 2014 (یک ماه قبل) و با اظهارات «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده، مبنی بر اینکه سیاست 50 ساله واشنگتن برای به انزوا کشاندن کوبا شکست خورده، آغاز شد.

کد N684047

وبگردی