آفتاب

از عبید زاکانی تا جوانان کوبانی!

از عبید زاکانی تا جوانان کوبانی!

یک مجسمه‌ساز مجموعه‌ای از آثار خود را با موضوعات مختلف در گالری «جرجانی» به‌نمایش گذاشته است.

یک مجسمه‌ساز مجموعه‌ای از آثار خود را با موضوعات مختلف در گالری «جرجانی» به‌نمایش گذاشته است.

حمیدرضا عینی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی تازه‌ترین نمایشگاهش، اظهار کرد: حدود 20 مجسمه‌ی برنزی در این نمایشگاه به‌نمایش درآمده است. این آثار انتزاعی هستند و با حال و هوای زندگی در دوران حاضر ارتباط دارند. در این کارها نوعی حرکت رو به بالا دیده می‌شود که استعاره‌ای از تلاش و کوشش در زندگی برای رسیدن به هدف و مقصد است.

او ادامه داد: نه‌تنها مردم ما، بلکه زندگی همه‌ی مردم جهان در عصر حاضر با مشکلاتی مواجه است که باید برای عبور از آن‌ها امید داشت. ناامیدی در شرایط موجود می‌تواند بسیاری از فرصت‌ها را برای گذر از مشکلات از بین ببرد. تم اصلی کارهای این نمایشگاه همین امید داشتن است.

این هنرمند همچنین بیان کرد: بخش دیگری از این مجسمه‌ها اشیایی هماهنگ با معماری هستند. به‌عنوان مثال، در یکی از آثارم از معماری ساده‌ی آب‌انبارهای قدیمی تأثیر گرفته‌ام که به‌صورت مینی‌مال و فقط با یک گنبد و راه‌پله ساخته می‌شدند.

عینی گفت: عبید زاکانی نیز یکی از کسانی است که سوژه‌ی کارهای من قرار گرفته است. او کسی بود که در شرایط سختی زندگی می‌کرد، اما مردم را با شوخی‌ها و خنده‌هایش همراه خود کرده بود و به آن‌ها امیدواری می‌داد. همچنین جوانان کوبانی که جنگیدن آن‌ها با دشمن قابل ستایش بود در این آثار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

او همچنین افزود: معتقدم در روزگاری که رسانه‌های جدید فرصت پرداختن و مطالعه‌ی کتاب را از جوانان گرفته‌اند، آن‌ها از توجه به ادبیات فاخر ایران و جهان بازمانده‌اند. یکی از مجسمه‌های من شخصی در حال کتاب خواندن است که فیگور و فرم خاص آن می‌تواند روی مخاطب تأثیرگذار باشد.

حمیدرضا عینی فارغ‌التحصیل رشته‌ی مجسمه‌سازی است و پس از همکاری با شهرداری‌ها در ساخت مجسمه، سبک کاری خود را دنبال‌ می‌کند و تا کنون چند نمایشگاه گروهی و انفرادی از مجسمه‌هایش برگزار کرده است.

نمایشگاه این هنرمند از 26 دی‌ماه تا ششم بهمن‌ماه از ساعت 16:30 تا 20:30 در گالری «جرجانی» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4، زنگ 1 میزبان علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی است.

انتهای پیام

کد N682525

وبگردی