آفتاب

سفیر آمریکا از ترس حملات القاعده یمن را ترک کرد

سفیر آمریکا از ترس حملات القاعده یمن را ترک کرد

ایرنا نوشت:

روزنامه 'الیمن الیوم' نوشت: 'ماتیو تولر' سفیر آمریکا در یمن، دو روز پیش به دلیل نگرانی از تهدیدهای 'القاعده'، خاک این کشور را ترک کرد .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این روزنامه که وابسته به حزب 'علی عبدالله صالح' رییس جمهوری پیشین یمن است، نوشت: سفیر آمریکا از طریق شرکت هواپیمایی قطر، یمن را به مقصد دوحه ترک کرده است .

این روزنامه افزود: سفیر آمریکا در پی رسیدن اخباری به دستگاه های اطلاعاتی یمن مبنی بر تصمیم القاعده برای هدف قرار دادن ساختمان سفارتخانه آمریکا در صنعا و همچنین هدف قرار دادن هتل 'شرایتون' که مجاور ساختمان این سفارتخانه قرار دارد، خاک یمن را ترک کرد .

آمریکایی ها تفنگداران 'نیروی دریایی' خود را در آن هتل مستقر کرده اند تا از سفارتخانه شان حفاظت کند .

بر اساس اعلام این روزنامه، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به اطلاع یمنی ها رسانده اند که قرار است 100 نیروی القاعده به وسیله سلاح های سنگین و راکت این سفارتخانه و هتل شرایتون را گلوله باران کنند و نیروهای 'چچنی' و 'سومالیایی' القاعده نیز عاملان اصلی حمله به ساختمان این سفارتخانه خواهند بود .

بر اساس اعلام آمریکا، قرار است نیروهای القاعده به مناطق دیگری از صنعا نیز حمله کنند و به همین دلیل نیروهای امنیتی و نظامی یمن باید امنیت این مناطق را تامین کنند، در غیر این صورت سفارت آمریکا مجبور می شود، شمار بیشتری تفنگدار آمریکایی برای اعزام به صنعا درخواست کند .

الیمن الیوم خاطر نشان کرد که فرمانده تفنگداران نیروی دریایی آمریکا همراه با یک تیم امنیتی به وسیله یک هواپیمای اختصاصی وارد صنعا شده و پس از این هشدارها در خصوص حمله به سفارت آمریکا و دیگر تاسیسات آمریکایی در یمن ، جلساتی با حضور کارشناسان آمریکایی و سرپرست وزارت کشور یمن و همچنین فرماندهان پلیس و دستگاه های اطلاعاتی و یگان مبارزه با تروریسم این کشور برگزار شد تا راه های جلوگیری از نفوذ نیروهای القاعده به صنعا بررسی شود .

با وجود افزایش اقدام های امنیتی در صنعا، مقام های اطلاعاتی یمن از ورود شماری از عناصر القاعده به این شهر خبر داده اند و به همین دلیل به نیروهای یمنی مستقر در اطراف صنعا دستور داده شده، ایستگاه های پست بازرسی های خود را به ویژه در مسیرهای منتهی به استان های 'مارب' و 'الجوف' و شهر 'ارحب'، افزایش دهند .

4949

کد N682458

وبگردی