آفتاب

"اوباما همچنان نقش وکیل مدافع شیطان را برای اسرائیل بازی می‌کند"

"اوباما همچنان نقش وکیل مدافع شیطان را برای اسرائیل بازی می‌کند"

روزنامه اماراتی "الخلیج" نوشت، اوباما بار دیگر در حمایت از اسرائیل، از الحاق فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کرده و می‌توان گفت همچنان در نقش "وکیل مدافع شیطان" از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه در سرمقاله خود با اشاره به موافقت دادگاه کیفری بین‌المللی با آغاز تحقیقات درباره جنایت جنگی در فلسطین نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مکالمه‌ای تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست به اسرائیل بگوید که آن می‌تواند هر کاری که بخواهد با مردم فلسطین انجام دهد و به آدم‌کشی، کشتارها، شهرک‌سازی‌ها و محاصره مردم غزه ادامه دهد. آمریکا هم از این رژیم حمایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسی این رژیم را به خاطر جنایاتش بازخواست کند و یا اینکه جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی به دست عدالت بین‌المللی سپرده شوند.

این روزنامه در ادامه نوشت: اوباما گفته است که مسوولان فلسطینی از نظر حقوقی صلاحیت پیوستن به اساسنامه رم را ندارند و تلاش آنان برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی با هدف دستیابی به راه حل سیاسی بی‌نتیجه است.

این روزنامه ادامه داد: اوباما از قدرت و نفوذ کشور خود برای ممانعت از پیوستن فلسطینی‌ها به یک نهاد بین‌المللی استفاده کرد که ناشی از رفتار دشمن‌ستیزانه در مقابل مردمی است که از حدود هفت دهه با بدترین انواع اشغالگری و نژادپرستی روبه‌رو بوده‌ و مورد بدترین کشتارها، آوارگی و محرومیت‌ها قرار گرفته‌اند. در حالی که تمام آنچه این مردم به دنبال آن هستند بازپس‌گیری حقوقی است که مورد تایید جهان و قوانین بین‌المللی است.

این روزنامه نوشت: اوباما که تلاش کرد به نتانیاهو و رژیم نژادپرستش این اطمینان را بدهد که تلاش فلسطینی‌ها برای انضمام به دادگاه کیفری بین‌المللی و دیگر نهادها و سازمان‌های جهانی بی‌فایده خواهد بود و آمریکا تلاش‌های آنان در این راستا را خنثی خواهد کرد، می‌خواهد به فلسطینیان و اعراب این پیام را نیز بدهد که آمریکا پشت رژیم صهیونیستی را هرگز خالی نخواهد کرد و می‌تواند هر تصمیم فلسطینی‌ها که این رژیم با آن موافق نباشد را لغو کند.

این روزنامه در پایان این سوال را مطرح کرد که آیا اوباما و کسی غیر از او می‌توانست چنین موضع خصمانه‌ای را اتخاذ کند اگر می‌دانست که اعراب ممکن است که به هر موضعگیری که به حقوق آنان آسیب وارد کند، پاسخ دهند؟ اما آمریکا به خوبی می‌داند که واقعیت اعراب واقعیتی مبهم، ضعیف و پوچ است و آنها نمی‌توانند از توانمندی خود استفاده کنند و آمریکا بر این اساس همچنان نقش وکیل مدافع شیطان را ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N678746

وبگردی