آفتاب
رئال 2 – اتلتیکو مادرید 2‌؛

جشن تولد دوباره ال‌نینو در شب سیاه برنابئو/سریع‌ترین گل ال‌مادریلینیو به نام تورس

جشن تولد دوباره ال‌نینو در شب سیاه برنابئو/سریع‌ترین گل ال‌مادریلینیو به نام تورس

اتلتیکو در شب به یادماندی برای تورس، با کسب تساوی 2 بر 2 در مجموع 4 بر 2 برابر رئال صاحب برتری شود و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه بیابد.

دیدار برگشت تیم‌های رئال و اتلتیکو مادرید از جام حذفی اسپانیا با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا شاگردان دیگو سیمئونه در مجموع 4 بر 2 پیروز شوند و صعود کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار برگشت تیم‌ها رئال مادرید و اتلتیکو مادرید از مرحله یک شانزدهم پایانی جام حذفی اسپانیا، ساعت 11:30 دیشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد.

اتلتیکو که دیدار رفت را با برتری 2 بر صفر پشت سر گذاشته بود در همان دقیقه نخست بازی رئال را غافلگیر کرد و گریژمان با اشتباه په په از وی عبور کرد و از گوشه محوطه جریمه توپ را به دهانه دروازه، جایی که فرناندو تورس خودش را به آنجا رسانده بود فرستاد تا ضربه بغل پای ال‌نینو پس از چسبیدن به تاق دروازه رئال، خروش سانتیاگو را خاموش کند.

رئال که انتظار دریافت این گل را نداشت، از دقیقه اول به بعد یکپارچه حمله شد. دقیقه داور خطای تورس روی رونالدو را در گوشه سمت چپ محوطه جریمه رئال اعلام کرد. رئالی‌ها این توپ را روی دروازه تیم همشهری بلند ارسال کردند و این ارسال با اشتباه مسلم اوبلاک، سنگربان اتلتیکو که پس از خروج ناموفق، تعادلش را از دست داد توام شد. سرخیو راموس از این اشتباه نهایت استفاده را برد و بالاتر از مدافعان راه‌راه‌پوش با ضربه سر توپ را به قعر دروازه خالی اتلتیکو فرستاد.

رئال پس از این گل با امیدواری بیشتری به بازی ادامه داد و با حملات پردامنه خود، فشار زیادی به دفاع اتلتیکو وارد کرد. قوهای سپید برنابئو می‌توانستد در این نیمه چند بار با ضربان رونالدو، گرت بیل و په په به گل برسند اما دفاع سرسختانه اتلتیکو سد محکمی جلوی این تیم ساخت تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
یک تکرار تاریخی!

نیمه دوم اتفاق عجیبی در برنابئو افتاد. درست در دقیقه اول آنتون گریژمان توپ را در میانه میدان تصاحب کرد و با پیشروی به سوی دروازه رئال آن را مقابل دروازه به تورس سپرد. ال‌نینو هم با یک توسر توپ زیبا، په په را محو کرد و توپ را به گل دوم اتلتیکو تبدیل کرد تا کابوس رئال، در صحنه‌ای مشابه در نیمه دوم هم تکرار شود.

پس از این گل رئال که دقایقی شوکه شده بود، دوباره سوار بازی شد و دقیقه 54 روی همکاری مارسلو و بیل و ارسال مهاجم ولزی رئال، با ضربه سر رونالدو برای دومین بار بازی را به تساوی کشاند.

رئال جریان بازی کاملاً در اختیار داشت و مالکیت توپ 79 به 21 روی تلویزیون اسپانیا درج شد. در ادامه دیگو سیمئونه با فرستاد گابی فرناندز به جای گریژمان و خیمینز به جای رائول گارسیا یک بازی دفاعی کامل و هوشیارانه را در دستور کار شاگردانش قرار داد. ضمن این‌که او آردا توران را هم به جای تورس روانه زمین کرد.

در طرف مقابل کارلو آنچلوتی که بالاجبار واران را به جای په په مصدوم به زمین فرستاده بود، خسه را هم جانشین خامس رودریگز کرد اما از این تعویض‌ها هم چیزی عاید رئال نشد، تا اتلتیکو در شب به یادماندی برای تورس، با کسب تساوی 2 بر 2 در مجموع 4 بر 2 برابر رئال صاحب برتری شود و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه بیابد.

در دیگر دیدار این مرحل، از دقایقی بعد بارسا در زمین الچه دیدار برگشت خود را برگزار می‌کند. بارسا دیدار رفت را با حساب 5 بر صفر در نیوکمپ به سود خود خاتمه داده بود.

کد N677300

وبگردی