آفتاب

فیروزآبادی: روش مبارزاتی نواب صفوی مطابق احکام الهی بود

فیروزآبادی: روش مبارزاتی نواب صفوی مطابق احکام الهی بود

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روش مبارزاتی شهید نواب صفوی و فداییان اسلام، مطابق قرآن و احکام الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی روز پنج‌شنبه در آیین بزرگداشت پنجاه و نهمین سالگرد شهادت نواب صفوی و فداییان اسلام در سالن همایش‌های شهرداری قم، افزود: خداوند به مجاهدین فضیلت داده است و ما باید از این فضیلت دادن به مجاهدین و آن‌هایی که در جهاد شرکت نکرده‌اند و از این فضیلت بی‌نسیب مانده‌اند عبرت بگیریم.

او با بیان این روایت از حضرت علی (ع) که باید از احوالات دیگران درس بگیریم، گفت: گرامیداشتن یاد شهدا یک وظیفه است و ما باید از زندگی و رشادت‌های آنان درس بگیریم که این از دستورات امام راحل و مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

فیروزآبادی با بیان این که اقدامات شهید نواب صفوی و همرزمانش‌ همان راه قرآن بوده است، اقدامات فداییان اسلام را یک هنر اصیل و ارزشمند و هم‌چنین مبارزه‌ای جاودانه، عقلانی و منطبق با سنت پیامبر (ص) توصیف کرد و افزود: این گروه حکم خدا را در مورد دشمنان اسلام از جمله 'کسروی' به اجرا درآورد.

وی با اشاره به ترور و حذف جریان کسروی در دهه 20 خورشیدی به وسیله فداییان اسلام، گفت: در آن زمان شهید نواب به عنوان طلبه جوانی در حوزه علمیه نجف مشغول تحصیل بود، ولی وقتی به تحرکات این فرقه و اقدامات اهانت آمیز آنان به ساحت مقدس اسلام و مکتب تشیع پی برد، برای مقابله و از میان برداشتن آنان به ایران آمد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: من بر مزار این شهید والا مقام در وادی‌السلام قم اشک می‌ریزم که مظلوم واقع شده است چرا که این شخصیت بزرگ، راهبردی عظیم و بزرگ را در دوران خفقان طاغوت و در لباس روحانیت و در چهره سیادت مطرح کرد.

فیزوزآبادی خاطره شهید نواب صفوی و دیگر اعضای گروه فداییان اسلام از جمله واحدی، طهماسبی و ذوالقدر را جاودانه خواند و افزود: فداییان اسلام هر چند خود اعدام شده و به شهادت رسیدند، ولی نهضت روحی و فکری عظیمی که در مردم ایجاد کردند دل به دل چرخید تا به انقلاب سال 57 منتهی شد.

او با بیان این که طلاب باید با زندگی و روح بزرگ شهید نواب صفوی آشنا شوند، افزود: خوب است در کنار مزار این شهید بزرگوار مدرسه‌ای برای طلبه‌ها ایجاد شود تا در کنار مزارش به درس بنشینند و با آن شهید بیش‌تر آشنا شوند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که طلاب باید با اسوه و الگویی هم‌چون شهید نواب صفوی بیش‌تر آشنا شوند، اظهارکرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند اولین آتشی که از اسلام در دل ما افتاد از سوی نواب صفوی بوده است لذا طلبه‌ها باید این‌گونه باشند و آتش اسلام را در دلشان داشته باشند.

سرلشگر فیروزآبادی با بیان این که ترور از نظر اسلام محکوم است، گفت: مبادا افراد پیدا شوند که بین این حرکت عقلانی و دینی و جهانی با تروریسم مقایسه‌ای بکنند که این مقایسه‌ای جاهلانه است به خصوص که فداییان اسلام جلوی بسیاری از توطئه‌های دشمن را گرفتند و هر حرکت فداییان اسلام برکات بزرگی را برای کشور و صیانت از اسلام داشته است.

انتهای پیام

کد N677228

وبگردی