آفتاب
حجت الاسلام تقوی خبر داد:

اقامه نمازجمعه در ۸۰۰ شهر کشور/ برگزاری همایش اصولگرایان در ۱۹ استان

اقامه نمازجمعه در ۸۰۰ شهر کشور/ برگزاری همایش اصولگرایان در ۱۹ استان

سمنان - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از برگزاری نمازجمعه در بیش از ۸۰۰ شهر کشور خبرداد وگفت: در بیش از دوم سوم شهرهای کشور مکان مناسبی برای برگزاری نماز جمعه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه در سالجاری اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال برای مصلاهای کشور در نظر گرفته شده، تصریح کرد: تاکنون هیچ مقدار از این اعتبار تخصیص داده نشده است.

وی با اشاره به اهمیت ساخت مصلی در شهرهای مختلف کشور ادامه داد: در حال حاضر در بیش از  ۲۰۰ شهر عملیات احداث مصلی در دست اقدام است.

دولت برای تکمیل مصلی‌ها اهتمام بیشتری داشته باشد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه دولت همانطور که خدمات دیگری برای مردم فراهم می‌کند، نسبت به اختصاص اعتبارات بیشتر برای مصلی‌های کشور اهتمام بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: در شان نظام اسلامی نیست که مردم برای اقامه نماز در خیابان بایستند.

تقوی گفت: همه باید حمایت کنند تا مصلی نمازجمعه در شهرهای مختلف کشور ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی نماز جمعه را یکی از نهادهای پرتلاش و تأثیرگذار در جامعه دانست و افزود: اکثر موج‌های فرهنگی و انقلابی در کل کشور با درایت و هدایت ائمه جمعه شکل می‌گیرد.

نماز جمعه موجب تقویت وحدت و یکپارچگی مردم می شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: امامان جمعه فقط امام روز جمعه نیستند که خطبه بخوانند و نماز اقامه کنند، بلکه همچنان که در طول هفته فعال و با نشاط در بخش‌های مختلف مسئولیت‌پذیر هستند، موجب تقویت وحدت و یکپارچگی مردم شده و توطئه‌های دشمن را به طور مؤثر خنثی می‌کنند.

تقوی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت خیرین برای تکمیل و ساخت مصلی‌های نماز جمعه در کشور استفاده شود.

وی دربخشی دیگر سخنان خود به برگزاری همایش های استانی اصولگرایان نیز اشاره کرد وگفت: این همایش ها مرتبط با انتخابات آینده نیست.

برگزاری همایش اصولگرایان در ۱۹ استان کشور

عضو جامعه روحانیت مبارز، ایجاد وحدت، یکپارچگی، صفا و صمیمیت بین نیروهای ارزشی و وفادار به ارزش های انقلاب را مهمترین اهداف برگزاری همایش های اصولگرایان عنوان کرد و گفت: همایش اصولگرایان تاکنون در ۱۹ استان برگزار شده و پنجمین نشست عمومی اصولگرایان نیز پنجشنبه گذشته در تهران برگزار شد.

تقوی پاسخگویی به دغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید نیروهای ارزشی و انقلابی در حاشیه قرار بگیرند را از مهمترین اهداف این همایش ها دانست و اظهار داشت: در این همایش ها افراد متدین و نیروهایی که دل در گرو انقلاب دارند حضور می یابند و هدف این است که این نیروها در صحنه باشند و درگیری ها کاهش یابد.

وی اصول گرایی را فوق حزب و گروه دانست و افزود: اصولگرایان معتقدند که کشور باید بر اساس و معیارهای ارزشی اداره شود و به مسایل حزبی نگاه نمی کنند.

همایش های استانی نتایج خوبی در ایجاد وحدت و همگرایی بین نیروهای اصولگرا داشته است

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش ها تاکنون در استانها نتایج خوبی در ایجاد وحدت و همگرایی بین نیروهای اصولگرا داشته، درگیری ها و اختلافات را کم کرده و حتی برخی از استانداران با توجه به تاثیر کاهش اختلافات در استانها خواستار برگزاری بیشتر اینگونه همایش ها شده اند.

تقوی تاکید کرد: این همایش ها کمک بسیار خوبی برای آرامش فضای جامعه و انجام حرکت های سیاسی کشور در فضای وحدت و بدور از اختلافات و در خط مستقیم ولایت با نگهبانی از ارزش های دینی است.

وی با اشاره به چگونگی ترغیب افراد جامعه به دین اسلام و پرداخت زکات بیان کرد: با پاک سازی فضای عمومی جامعه از هر گونه مفاسد جوامع غربی می توان افراد را به سمت دین اسلام ترغیب کرد.

زکات امری تربیتی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: با متناسب کردن فضا با گرایشات نظام و حاکمیت های الهی می توان به پرداخت زکات نیز توسط افراد جامعه اسلامی کمک کرد.

تقوی با تاکید بر اینکه در پرداخت زکات قصد قربت بسیار مهم است افزود: باید مردم را به سمت و سوی پرداخت زکات با نیت خالص سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه زکات امری تربیتی است، افزود: بسیاری از امور عبادی ما تقرب به سوی خداوند است و در این بین بار تربیتی زکات بالاتر از بار ترتیبی عبادات دیگر است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در خاتمه گفت: بسیاری از فرهنگ‌های دینی ما باید از طریق زکات ترویج شود و زکات یک امر واجب الهی است که باید پرداخت آن در جامعه به طور علنی باشد تا دیگران نیز به این امر تشویق شوند.

کد N670398

وبگردی