آفتاب

اهدای نشان قهرمان قهرمانان صنعت از سوی صالحی به همسر شهید شهریاری

اهدای نشان قهرمان قهرمانان صنعت از سوی صالحی به همسر شهید شهریاری

در دهمین دوره جشنواره قهرمانان صنعت ایران، نشان قهرمان قهرمانان صنعت در بخش دولتی به علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) صالحی در این مراسم بعد از تجلیل نشان خود را به دکتر قاسمی همسر شهید شهریاری اهدا کرد.

همسر شهید شهریاری در سخنانی گفت: در صنعت هسته‌ای تمام کسانی که این کار را شروع کردند و بنیان علم هسته‌ای را گذاشتند قهرمان هسته‌ای هستند. آنهایی که در این زمینه تدریس کردند و تمام مسئولان از ابتدای انقلاب و تمامی روسای جمهور در این عرصه سهیم هستند. تک‌تک مردم ایران قهرمان هسته‌ای هستند.

در این مراسم که شب گذشته 21 دی ماه در مرکزهمایش های صدا و سیما برگزار شد، مسئولانی چون محمد شریعمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی، قائم مقام بنیاد شهید، سید حسین هاشمی، استاندار تهران حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی عنوان کرد: بنده به اعتبار پیشینه کاری‌ام با سیر تحولات از قبل از انقلاب تا به امروز آشنا هستم ما برای اینکه به این نقطه برسیم دو دوره را گذراندیم، اول دوره برانگیختگی تا پیروزی انقلاب اسلامی بود و دوره دوم از زمان انقلاب تا به امروز که در واقع در حال طی کردن دوران بالندگی هستیم.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات و محدودیت‌ها در طی این سال‌ها همواره عزت‌مندانه و قدرتمندانه مسیرمان را طی کردیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: از انقلاب ما تاکنون 35 سال می‌گذرد و زمانی که این مدت را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که چقدر حوادث مختلف را دیده‌ایم. صدامی که در زمان جنگ تحمیلی با تکبر بی‌وصف خودش جولان می‌داد چه بر سرش آمد؟

صالحی با اشاره به روابط امروز ایران با عراق اظهار کرد: امروز اگر کمک ایران به عراق نبود در تابستان‌ها عده زیادی به خاطر گرما تلف می‌شدند. ما به عراق برق را صادر می‌کردیم و آنها بیش از یک میلیارد دلار به ما بدهی داشتند، عده‌ای می‌گفتند که باید برق را قطع کنیم، اما نظام جمهوری اسلامی گفت که این کار را انجام نمی‌دهد چون مردم نیاز دارند.

وی ادامه داد: این ملت با این هویت روز‌به‌روز مقتدر‌تر می‌شود و خداوند به ملت ما به دلیل رفتارهای انسانی‌اش توجه ویژه‌ای داشته است. با وجود اینکه با محدودیت‌های فراوان و توطئه های درونی و بیرونی و نواقص مدیریتی که مواجه بودیم، توانستیم کشور را بسازیم. البته در کنار اینها نواقصی هم وجود داشته است. ما در عرصه بین‌المللی می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و با هزینه کمتری این میزان دستاورد را داشته باشیم، هر رییس جمهوری که در کشور ما آمده ذوق و سلیقه متفاوتی داشته است. ما تا زمانی که این مراحل را طی نکنیم نمی‌توانیم به وضعیت خوبی برسیم. برای رسیدن به نقطه مطلوب احتیاج به زمان داریم، کشور ما با وجود آن که گاهی اختلافاتی در آن وجود دارد، اما می بینیم که مملکت اداره می‌شود.

انتهای پیام

کد N669351

وبگردی