آفتاب
جوکار در گفتگو با مهر:

اروپا محصول حمایت از تروریسم را در قلب خود برداشت می‌کند

اروپا محصول حمایت از تروریسم را در قلب خود برداشت می‌کند

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدام تروریستی در پاریس، گفت: دستاوردهایی که غرب و آمریکا در حمایت از تروریست در منطقه داشته اند، امروز به خودشان بازگشته است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات تروریستی در پاریس، گفت: غرب و به ویژه اروپا بداند که در آینده شاهد هزینه های بیشتری از سوی تروریست ها خواهد بود، خوب است که به خود آمده، دست از منطقه برداشته و به کشورداری خود بپردازند، کاری به کار کشورها و ملت های منطقه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه خود می‌تواند مشکلاتش را حل کند، افزود: غرب و آمریکا از این اقدامات تروریستی عبرت گرفته و برای کشورهای منطقه مصیبت درست نکنند، یک روزی همین فرانسه سرمست افتخار می کرد که بسیاری از شهروندانش در سوریه علیه ملت و دولت آن می جنگند و انسان‌های بیگناه را قربانی می کنند ولی امروز شاهد هستیم که این افراد به کشور خود بازگشته و دامن دولت خود را گرفته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کار به اینجا ختم نخواهد شد و دامن آمریکا را هم خواهد گرفت. از این رو آن ها آمادگی داشته باشند که تروریسم به همان شکلی که خودشان ترویج دادند به سراغشان خواهد آمد.

جوکار گفت: اینها به هیچ عنوان آمادگی برخورد با تروریست‌ها را هم ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به پیامی که این اقدام تروریستی به کشورهای اروپایی داد، گفت: این اقدام نشان داد تفاوتی بین بشریت وجود ندارد، کشتارها و جنایت‌هایی که تروریست‌ها در سوریه و عراق با حمایت غرب انجام دادند، تفاوتی با کشتار شهروندان فرانسوی، اروپایی و آمریکایی ندارد.

وی افزود: در طول سال‌های اخیر تروریست‌ها با حمایت غرب دست به اقداماتی زدند که حاصل آن برجا ماندن کشته‌های بسیاری در منطقه بود. غرب تصور می کرد از این طریق می تواند منافع خود را تامین کرده و هژمونی خود را در منطقه به تثبیت رساند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه تروریست توسعه پیدا کرد و توسعه آن امروز دامن غرب را گرفته است.

نماینده مردم یزد و صدوق ادامه داد: دستاوردهایی که اروپا و آمریکا در حمایت از تروریست در منطقه داشتند امروز به خودشان بازگشته است و هر آنچه طی سالهای سال کاشته اند، امروز درو می کنند، این محصول کار خودشان است که بهره برداری می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: غرب باید بداند که این جهان، جهان پیوسته ای است، باید به گونه ای در سایه عقلانیت و تدبیر بتوانیم مسائل جهان را حل کنیم. عملکرد یک طرفه دستاوردی به دنبال نخواهد داشت.

جوکار ادامه داد: روزی که آمریکا به منطقه ورود پیدا کرد، در افغانستان تنها یک گروه القاعده وجود داشت. ولی امروز بیش از 10 گروه تروریستی در منطقه هستند که تمام این گروه ها برای ایجاد و تقویت مورد حمایت غرب و آمریکا هستند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: با دموکراسی دروغین و زور، کاری از پیش نخواهند برد، مگر اینکه حقوق همه انسان‌ها را محترم شمرده و منافع ملت های مقابل خود را در نظر بگیرند.

 

 

 

کد N669084

وبگردی