آفتاب

استقرار بیش از 5500 نیروی پلیس و ارتش برای تامین امنیت راهپیمایی پاریس

استقرار بیش از 5500 نیروی پلیس و ارتش برای تامین امنیت راهپیمایی پاریس

در آستانه برگزاری تظاهرات امروز (یکشنبه) پاریس وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، بیش از 5500 نیروی پلیس و ارتش امروز (یکشنبه) در پاریس مستقر شده‌اند تا به تامین امنیت راهپیمایی‌ای که در آن صدها هزار تن از جمله رهبران جهان شرکت می‌کنند، بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه به خبرنگاران گفت: در این موقعیت استثنایی، اقدامات استثنایی هم باید در نظر گرفته شود تا امنیت شرکت کنندگان در این راهپیمایی تضمین شده و به قوانین عمومی احترام گذاشته شود.

2200 تن از ماموران پلیس و نیروهای ارتش فرانسه تنها برای حفاظت از مسیر راهپیمایی پاریس در نظر گرفته شده‌اند که از پلاس دلا ریپابلیک به سمت پلاس دلا ناسیون در پاریس است.

وزیر کشور فرانسه افزود: به علاوه 2000 پلیس، 1350 سرباز نیز در منطقه پاریس که محل استقرار ساختمان‌های مربوط به رسانه‌های پاریس، عبادتگاه‌ها، ساختمان‌های دولتی و ساختمان‌های دیپلماتیک است مستقر شده‌اند. همچنین تک تیراندازهای متبحر نیز روی پشت بام‌های ساختمان‌های همجوار در مسیر راهپیمایی مستقر شده و پشت بام‌ها و مجراهای فاضلاب نیز تحت بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در بحبوحه نگرانی‌ها درباره حمله‌ای که ممکن است رخ دهد، حمل و نقل عمومی پاریس شامل مترو مورد بازرسی قرار گرفته است.

پیش از راهپیمایی پاریس، حدود 700 هزار تن در پاریس و اطراف آن برای یادآوری خاطره 17 قربانی که در جریان حملات تروریستی در پاریس و حومه کشته شدند، راهپیمایی کردند.

انتهای پیام

کد N669078

وبگردی