آفتاب

پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا کاهش می‌یابد

پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا کاهش می‌یابد

وزارت دفاع آمریکا در پی کاهش بودجه اعلام کرد که به عملیات‌هایش در یک پایگاه هوایی انگلیس و 14 پایگاه دیگر در اروپا پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که پایگاه هوایی نیروی سلطنتی انگلیس در شمال شرق لندن را که محل استقرار تانک، هواپیماهای شناسایی و عملیات‌های ویژه بود تخلیه کرده و 3200 پرسنل نظامی و خانواده آنها را خارج می‌کند.

این تغییرات از جمله توقف ساخت‌ و سازهای جدید در برخی از پایگاه‌ها که حدود یک میلیارد و 400 میلیون دلار هزینه دارد، موجب می‌شود تا سالانه 500 میلیون دلار صرفه‌جویی شود. بسیاری از تاسیسات در آلمان بسته می‌شود. حدود 500 پرسنل آمریکایی از پایگه لاجس فیلد پرتغال خارج می‌شوند. حدود 300 تن از نیروها نیز از آلمان به ایتالیا منتقل می‌شوند.

درک چولت، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: این تغییرات در ده‌ها کشور اروپایی موجب کاهش حمایت زیر ساختی می‌شود اما به ظرفیت عملیاتی ارتش آمریکا در این منطقه تاثیری نخواهد داشت. این تعادل‌سازی به توانایی ما برای اجرای تعهداتمان در مقابل متحدان و شرکا لطمه‌ای نمی‌زند. در حقیقت این تصمیمات موجب صرفه‌جویی‌ می‌شود و ما را قادر می‌ساز که حضور قوی خود را در اروپا حفظ کنیم.

کاهش نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی میندلهال انگلیس به صورت نسبی با تصمیم آمریکا برای افزودن 1200 پرسنل و دو اسکادران جنگنده اف 35 در نزدیکی پایگاه هوایی سلطنتی لیکن‌هیث متعادل می‌شود؛ این پایگاه محل استقرار تیپ هوایی 48 جنگنده‌های آمریکاست. کاهش نیروهای آمریکایی در انگلیس حدود 2000 تن خواهد بود.

‌مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس با اعلام نارضایتی از تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از پایگاه میلدن‌هال و دو پایگاه دیگر خطاب به پارلمان گفت که این اطلاعیه باعث کاهش اثرات محلی می‌شود. خروج از پایگاه میلدن‌هال تا سال 2019 آغاز نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N666629

وبگردی