آفتاب
عراقچی به مهر خبر داد:

ظریف و کری در ژنو دیدار می کنند/ سفر ریابکوف به تهران

ظریف و کری در ژنو دیدار می کنند/ سفر ریابکوف به تهران

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به سفر سرگی ریابکوف در روز دوشنبه به تهران گفت: وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار دوجانبه با جان کری روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه به ژنو می رود.

سید عباس عراقچی معاون وزیرامورخارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در گفتگو با مهر درباره برنامه دیدارهای آتی دوجانبه و چند جانبه با اعضای گروه ۱+۵ در تهران و ژنو گفت: روز دوشنبه، ۲۲ دی ماه آقای سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده آن کشور در مذاکرات هسته ای به منظور گفتگو و رایزنی های دوجانبه هسته ای به ایران سفر می کند.

وی افزود: ریابکوف در این سفر  همچنین با جناب آقای دکتر ظریف وزیرامورخارجه کشورمان دیدار خواهد کرد.

عراقچی افزود: روز چهارشنبه ۲۴ دیماه نیز دکتر ظریف وزیرامورخارجه کشورمان و جان کری وزیرامورخاجه آمریکا به ژنو سفر خواهند کرد تا پیش از مذاکرات دوجانبه معاونین خود با یکدیگر دیدار کرده و راهنمایی های لازم به عمل آورند.

متعاقبا طی روزهای ۲۵ الی ۲۷ دی ماه هیات های مذاکره کننده ایران و آمریکایی در ژنو مذاکره دوجانبه خواهند داشت و روز ۲۸ دی ماه نیز مذاکرات ایران و ۱+۵ در سطح معاونین برگزار خواهد شد.

عراقچی تاکید کرد: قبل و بعد از این مذاکرات با سایر اعضای گروه ۱+۵ نیز به صورت دوجانبه ملاقات و مذاکره صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش مذاکرات ایران و ۱+۵ در ۲۸ دی ماه بدون حضور وزیرامورخارجه برگزار خواهد شد و وزیرامورجارجه کشورمان تنها به مدت ۲۴ ساعت در روز چهارشنبه ۲۴ دیماه به منظور دیدار با جان کری به ژنو سفر می کند.

کد N666596

وبگردی