آفتاب

عضو کمیسیون اقتصادی: باید نگاهمان به توانمندسازی درونی اقتصاد باشد

عضو کمیسیون اقتصادی: باید نگاهمان به توانمندسازی درونی اقتصاد باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران نمی خواهد تحریم ها ادامه داشته باشد زیرا هم تضییع حق مردم است و هم مطالبه‌ای است که بتوانیم اقتصادمان را رقابتی پیش ببریم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، درباره توافق یا عدم توافق مذاکرات ژنو اظهار کرد: به نظر می رسد حتی اگر توافقی صورت بگیرد، در کوتاه مدت اثری بر اقتصاد کشور ما نخواهد داشت، زیرا آثار تحریم‌ها میان مدت و بلند مدت است و باید نگاهمان به توانمندسازی درونی در اقتصاد باشد تا تحریم‌ها.

وی افزود: البته ما نمی خواهیم تحریم ها ادامه داشته باشد زیرا هم تضییع حق مردم است و هم مطالبه ای است که بتوانیم اقتصادمان را رقابتی پیش ببریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: اگر به هر دلیل توافق صورت نگیرد، باید دستمان را روی زانوی خود گذاشته و به آنچه که به عنوان توانمندسای از درون داریم، بپردازیم.

وی بیان کرد: ما شدت و آثار ناشی از اقدامات خصمانه دشمن را در سال 91 دیده ایم و قطعا شرایط بعدی تهدید و تحریم از آن سخت‌تر نخواهد بود و مردم و کشور ما نشان داده‌اند که قدرت بروز توانمندی و خلاقیت‌هایشان در مقابله با تحریم‌ها بیشتر است.

پورابراهیمی گفت: در دوران جنگ هم ما تحریم نظامی بودیم اما هشت سال کشورمان را اداره کرده و امروز به قدرت اول نظامی منطقه تبدیل شده‌ایم.

وی تصریح کرد: مطئمن هستم اگر آمریکا و اروپایی‌ها خطای فاحشی بکنند و به هر دلیل نخواهند حق مسلم جمهوری اسلامی را در این مذاکرات بدهند، ایران علی رغم خواست آنها و تحریم‌ها، طی سال های آینده به قدرت برتر اقتصادی در منطقه تبدیل خواهد شد و این را در دفاع مقدس نشان دادیم و در جنگ اقتصادی نیز ثابت خواهیم کرد و شعار نیست.

انتهای پیام

کد N666138

وبگردی