آفتاب

رومانو پرودی: ضعف اقتصادی روسیه به ضرر ایتالیا تمام خواهد شد

رومانو پرودی: ضعف اقتصادی روسیه به ضرر ایتالیا تمام خواهد شد

نخست‌وزیر سابق ایتالیا در مصاحبه‌ای اظهار داشت، ضعیف شدن اقتصاد روسیه شدیداً به ضرر ایتالیا تمام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رومانو پرودی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا و رئیس سابق کمیسیون اروپا این اظهارات را در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی "مساجرو" مطرح کرد.

با وجود آنکه پایین آمدن قیمت در بازارهای جهانی انرژی جنبه‌های مثبتی برای مصرف کنندگان ایتالیایی به همراه داشته و آن‌ها می‌توانند سوخت را ارزان‌تر بخرند اما این تاثیر کوتاه مدت خواهد بود.

پرودی خاطر نشان کرد: در بلند مدت ضعیف‌ شدن وضعیت اقتصادی کشورهای تولید کننده منابع انرژی در اثر پایین آمدن قیمت نفت و گاز به ویژه وضعیت اقتصادی کشور روسیه شدیداً به ضرر ایتالیا تمام می‌شود.

پرودی گفت: پایین آمدن قیمت نفت و گاز در ترکیب با تحریم‌هایی که به دنبال بحران اوکراین علیه روسیه اجرا شدند باعث خواهند شد تولید ناخالص داخلی روسیه در هر سال پنج درصد کاهش یابد و این باعث کاهش صادرات ایتالیا به این کشور تا حدود 50 درصد خواهد شد.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا افزود: اگر مسئله بی فایدگی تحریم‌ها را کنار بگذاریم باید به یک حقیقت واضح توجه کرد؛ صرف نظر از قیمت روبل در مقابل قیمت دلار که تقریبا ارزش آن به نصف کاهش پیدا کرده، صادرات آمریکا به روسیه در حال رشد است در حالی که صادرات اروپا به این کشور رو به کاهش است.

پرودی از جمله خطرات اقتصادی علیه ایتالیا و اروپا را گسترش غیرقابل پیش بینی وضعیت سیاسی یونان،‌ ضعیف تر شدن اقتصاد آلمان و همچنین عدم امکان پیش‌بینی بازارهای مالی دانست.

انتهای پیام

کد N660738

وبگردی