آفتاب
نقوی حسینی:

بودجه دفاعی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

بودجه دفاعی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

عملیات موفقیت‌آمیز نیروی انتظامی در برخورد و دستگیری سارقین مسلح در استان اصفهان با حضور مسئولین نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت و آقای حیدرپور نماینده کمیسیون در بررسی این موضوع گزارش مفصلی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه این هفته کمیسیون گفت: در ابتدای جلسه امروز عملیات موفقیت آمیز نیروی انتظامی در برخوردو دستگیری سارقین مسلح در استان اصفهان با حضور مسئولین نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت و نماینده کمیسیون آقای حیدرپور در بررسی ماجرایی مذکور بحث مفصلی انجام داد. در ادامه کمیسیون از اقدامات و عملیات های موفقیت آمیز ناچار در برخورد با سارقین و برهم زنندگان امنیت جامعه تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا؛ سیدحسین نقوی حسینی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی، گفت: در ابتدای جلسه امروز عملیات موفقیت‌آمیز نیروی انتظامی در برخورد و دستگیری سارقین مسلح در استان اصفهان با حضور مسئولین نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت و آقای حیدرپور نماینده کمیسیون در بررسی این موضوع گزارش مفصلی ارائه کرد.

این نماینده مجلس افزود: در ادامه کمیسیون از اقدامات و عملیات موفقیت‌آمیز ناجا در برخورد با سارقین و برهم‌زنندگان امنیت جامعه تقدیر کرد.

نقوی حسینی گفت: همچنین در این جلسه گزارش حادثه انفجار کورموش سرپل‌ذهاب که منجر به شهادت دو فرزند و همسر یک خانواده شده نیز در کمیسیون قرائت شد و بر جمع‌آوری مین‌های باقیمانده تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس همچنین از بررسی مسائل استان سیستان و بلوچستان و تأکید بر پیگیری مسائل این استان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و یادآور شد: در ادامه اعتبارات و بودجه وزارت دفاع مورد بررسی کمیسیون قرار گرفت.

در این جلسه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت که حدود 86 درصد اعتبارات حوزه دفاع صرف امور جاری و حفظ وضع موجود می‌شود و این در حالی است که فرسودگی تجهیزات و اماکن از مشکلات اصلی است.

همچنین بر اساس اظهارات نقوی‌حسینی٬ طبق اعلام معاون حقوقی وزارت دفاع بودجه حوزه دفاع کشور کمتر از 7 درصد بودجه عمومی است که حتی نسبت به کشورهای منطقه سطح پایین‌تری را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: معاون حقوقی وزارت دفاع همچنین با اشاره به مجوز خرید سربازی توسط سربازان غایب 10 سال قبل گفت که در این ارتباط کمیته‌ای تشکیل شده که ضوابط و قواعد نحوه اجرا را تصویب و اعلام خواهد کرد.

 

کد N658727

وبگردی