آفتاب

کاروانسرای تاریخی میامی هتل می‌شود

کاروانسرای تاریخی میامی هتل می‌شود

‌رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان‌های شاهرود و میامی گفت: تحقق 10درصد از درآمدهای موقوفات شاهرود، مبلغی بیش از سرانه دولتی اختصاص یافته به دو شهرستان‌های شاهرود و میامی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سیدمصطفی مجیدی از احیاء و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کاروانسرای شهرستان میامی خبر داد و افزود: به همین منظور به زودی قرارداد با شرکت خصوصی زاگرس منعقد می‌شود.

وی از تغییر کاربری کارونسرای میامی در این قرارداد به هتل و سالن‌های پذیرایی خبر داد و تاکید کرد: اگر این اتفاق در شهرستان میامی انجام شود، شاهد افزایش مدت حضور مسافرین در این شهرستان خواهیم بود و این امر آورده‌های اقتصادی زیادی برای این شهرستان خواهد داشت.

مجیدی با اشاره به تاکیدات بزرگان دن در خصوص وقف، گفت: طبق روایتی از امام صادق (ع) با مردن انسان پرونده اعمال او نیز بسته می‌شود مگر سه دسته‌ اول عالمی که علم او برای مردم نافع باشد، دوم پدر و مادری که فرزندی صالح تربیت کرده‌اند و سوم صدقه جاریه که بزرگ ترین مصداق آن وقف است.

وی همچنین افزود: درآمد املاک و موقوفات شهرستان شاهرود به اندازه‌ای است که تحقق حتی 10درصد از آن، مبلغی بیش از سرانه دولتی اختصاص یافته به شهرستان‌های شاهرود و میامی را وارد چرخه اقتصادی خواهد کرد، لذا با بهره گیری از آن، کارکردها و اثرات فوق‌العاده‌ای می‌توان به وجود آورد.

وی با بیان اینکه از مجموع 7000 رقبه موقوفه در شهرستان‌های شاهرود و میامی، 1000 مورد تنها در شهرستان میامی قرار دارند، افزود: از 22 موقوفه جدید که در سال 93 ایجاد شده است، 7 مورد در شهرستان میامی و توابع آن صورت گرفته است.

مجیدی خواستار مشارکت مردم شهرستان میامی در ایجاد وقف های جدید شد و ابراز امیدواری کرد: اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های شاهرود و میامی بتواند به رشد و توسعه شهرستان میامی کمک بیشتری کند.

مجیدی ادامه داد: اگر درآمد ما از موقوفات فعلی به روز، کارشناسی شده و واقعی شود برای حل معضلات اجتماعی به بودجه دولتی دیگر نیازی نیست.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان شاهرود از بازاریان شاهرود خواست برای ایجاد یک وقف مشارکتی همت کنند.

مجیدی با بیان این که اگر کسی با خدا معامله کند، چیزی جز سود دنیا و آخرت را به همراه ندارد، افزود: اگر بازاریان در صدد ایجاد وقفی مشارکتی باشند، می‌توان کمک های قابل توجهی را در جهت دستگیری از نیازمندان و رفع نیازهای روز شهرستان شاهرود انجام داد.

وی ایجاد برکت در مال را یکی از موضوعات مهمی دانست که در آموزه‌های اسلامی وجود دارد و بذل و بخشش مال را یکی از موجبات فراوانی رزق وایجاد برکت درمال دانست.

رئیس اداره اوقاف شاهرود نقش بازاریان شهرستان شاهرود را در پیشینه رویدادهای مهم در این شهرستان مهم و تاثیر‌گذار دانست و افزود: بازاریان شاهرود در شکل گیری بسیاری از حرکت‌های ارزشی وانقلابی، پیشگام بوده‌اند و امروز نیز انتظار ما از این قشر، پیشگامی درجهت ایجاد وقف‌های جدید است تا شاهد رشد وشکوفایی در شهرستان شاهرود باشیم.

انتهای پیام

کد N658173

وبگردی