آفتاب
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

با تکیه بر درآمدهای واقعی، هزینه‌های واقعی کشور را مدیریت کنیم

با تکیه بر درآمدهای واقعی، هزینه‌های واقعی کشور را مدیریت کنیم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید ظرفیت‌های درون نظام را افزایش دهیم آن هم در سایه تقویت فرهنگ، استحکام اقتصاد ملی، توجه به تولید، مدیریت مصرف و راه برون‌رفت از تنگناها را هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در ابتدای آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق خود با تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر اعظم (س) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: این مناسبت‌ها را به عموم مسلمانان جهان و شیفتگان و دلباختگان به پیامبر رحمت و اهل بیت معصوم آن حضرت تبریک می‌گویم. امیدوارم در پرتو الهام از آموزه‌های حیات‌بخش قرآن و تمسک به کتاب آسمانی حول این شخصیت استثنایی عالم امکان حلقه ارتباط ملک و ملکوت به بالاترین سطح از وحدت و همدلی و پیوند دست یافته و با اقتدار در برابر دشمنان اسلام و بشریت از منافع امت اسلام و مظلومان جهان دفاع کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تبیین اهداف انقلاب اسلامی و الهام‌بخشی آن از احکام قرآن، گفت: خدای متعال، پیامبر اعظم و پیروان آن حضرت را در آیه پایانی سوره مبارکه فتح با دو ویژگی توصیف می‌کند؛ «اشدا الکفار و روحما بینهم» شدت، غلظت، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و بالاترین سطح از رحمت و مودت و دوستی و رحمت با برادران و خواهران مسلمان و همه کسانی که در برابر حق و عدل ایستادگی نکردند.

وی افزود: مسلمانان باید از این واقعیت الهام بگیرند، امروز دشمن ما آمریکا و ایادی این کشور و تمام گروه‌ها و افرادی هستند که به کینه‌توزی و دشمنی، آتش‌افروزی در بین امت اسلام دامن می‌زنند. باید با وحدت کلمه و انسجام در برابر آمریکا و ایادی این کشور و مزدوران تکفیری و تروریستی این کشور که هدف اصلی و محوری آنها آتش‌افروزی و ایجاد کینه و اختلاف در بین دنیای اسلام و پیروان مذاهب اسلامی است ایستادگی کنند و در این راه از خدای سبحان و از اولیای او مدد بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در این مسیر گام برمی‌دارند از نگاه قرآن کریم ویژگی‌هایی دارند از جمله بندگی خدای متعال. باید لباس عبودیت پوشید و نماد بندگی، نماز و خضوع در برابر ذات اقدس احدیت است. در پرتو آراستگی به آموزه‌های دین در سایه دوری از گناه و معصیت در پرتو به پا داشتن اوامر خدای متعال و دستیابی به نقطه عالی از حیات در پرتو نماز می‌توان به یک قدرت شکست‌ناپذیر در برابر دشمن و نماد وحدت در میان امت اسلام و مستضعفان جهان تبدیل شد.

ابوترابی ادامه داد: خدای متعال در دو کتاب آسمانی تورات و انجیل به توصیف پیروان پیامبر اعظم برخواسته است و آنان را مانند زرعی که از دل زمین سربرآورده است و راه را برای تبدیل شدن به یک عنصر مقاوم و شکست‌ناپذیر تبدیل کرده است. مقاومت و تبدیل شدن به یک قدرت کلیدی از ویژگی‌های امت اسلام است. اولین ویژگی آن است که در پرتو آموزه‌های حیات‌بخش اسلام جوانه‌ها سر بر می‌آورد و در پرتو این نعمت الهی که افزایش قدرت درونی است را برای ایستادن بر پای خویش هموار می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سایه تقویت و افزایش پایداری در درون جامعه اسلامی راه برای رسیدن به پایداری و ایستادگی شکست‌ناپذیر هموار می‌شود. جامعه اسلامی در پرتو ایستادگی در برابر باطل و تقویت درونی در پرتو آموزه‌های دین مبدل می‌شود به یک شجره مستحکم و مقاومی که بر پای خویش ایستاده است. باید ظرفیت‌های درون نظام را افزایش دهیم آن هم در سایه تقویت فرهنگ، استحکام اقتصاد ملی، توجه به تولید، مدیریت مصرف و راه برون‌رفت از تنگناها را هموار کنیم.

ابوترابی گفت: توجه به این امور مبدل می‌شود به نیرویی در برابر دشمن. امیدوارم جامعه اسلامی و همکاران عزیز و ارجمند در پرتو آموزه‌های قرآن کریم و در سایه بر تن کردن لباس بندگی و عبودیت و در سایه تقویت ظرفیت‌های درونی نظام راه را برای رسیدن به بالاترین سطح از قدرت هموار کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس و گزارش وزیر نفت از بازار نفت، گفت: تحریم و کاهش قیمت نفت نمی‌تواند راه را برای رسیدن ملت ایران به نقطه‌های اوج اقتدار با چالش روبرو کند. ما می‌توانیم با تکیه بر درآمدهای واقعی، هزینه‌های واقعی کشور را مدیریت کنیم و ان‌شاءالله بالاترین سطح از درآمد حاصل از فروش نفت خام را به صندوق توسعه ملی برای تبدیل شدن به موتور حرکت اقتصاد کشور تبدیل کنیم تا ان‌شاءالله مسیر افزایش اقتدار امت اسلام را با عزت و با تکیه بر آموزه‌های دینی در حول رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم بخشیم.

انتهای پیام

کد N657427

وبگردی